Numărul de taxiuri din Târgu-Jiu, redus în următorii ani

1240

Reprezentanţii Primăriei Municipiului Târgu-Jiu intenţionează reducerea numărului de maşini care circulă în regim taxi pe străzile oraşului. În ciuda solicitărilor venite din partea taximetriştilor individuali ori a firmelor sau chiar a cetăţenilor, numărul de staţii taxi nu va creşte, ba chiar va scădea numărul autovehiculelor de acest gen.

Florin Paşolea, reprezentantul Compartimentului Transport Public de Călători din cadrul Primăriei Târgu-Jiu, a prezentat, ieri, situaţia la zi a numărului de taxiuri care circulă pe străzile municipiului. “La momentul actual, avem un număr de 347 de autorizaţii taxi eliberate, din care 181 sunt pentru taximetrişti independenţi, iar 166 sunt pentru transportatori autorizaţi, persoane juridice. Au venit solicitări din toate părţile pentru înfiinţarea de noi staţii taxi. Din păcate, nu avem spaţiu, fizic vorbind, pentru a creşte numărul staţiilor. Cel mai mult se cere înmulţirea acestora pe zona centrală. (…) în ultimii ani am observat o scădere a numărului de autorizaţii pentru transportul persoanelor în regim de taxi, dar ne dorim şi o reducerea a acestora pe viitor. Optim pentru municipiul Târgu-Jiu ar fi un număr de 330”, a declarat Florin Paşolea, reprezentantul Primăriei Târgu-Jiu.

Vize anuale
Conform reprezentanţilor Primăriei Municipiului Târgu-Jiu, autorizaţiile pentru transport persoane în regim taxi pe raza municipiului Târgu-Jiu se vizează la primărie o dată pe an şi se prelungesc la o perioadă de cinci ani de zile. Taximetriştii care prezintă anumite probleme la maşini pot cere administraţiei locale o suspendare a autorizaţiei şi o amânare la autorizarea pe acest an, care poate fi cuprinsă într-o perioadă de una până la trei luni de zile. Un transportator poate obţine autorizaţia de transport în regim de taxi dacă îndeplineşte cumulativ mai multe condiţii, printre care să aibă ca obiect de activitate “transport în regim taxi” de persoane şi/sau bunuri, codificat CAEN, să deţină parc auto agreat de Registrul Auto Român pentru efectuarea transportului în regim taxi, să nu fie debitor la bugetul local la data solicitării autorizaţiei şi să administreze autovehicule deţinute în proprietate sau cu contract de leasing.

Încasări de peste 72.000 de lei la bugetul local
Compartimentul Transport Public de Călători din cadrul Primăriei Târgu-Jiu a făcut public şi raportul de activitate pentru primele şapte luni ale acestui an. Din raportul prezentat, reiese că la bugetul local s-a strâns suma de 69.280 de lei din vizarea autorizaţiilor taxi şi a tichetelor de acces în staţii. Totodată, în perioada 1 ianuarie – 31 iulie a.c., au fost înregistrate un număr de 28 de vehicule încasându-se suma de 3.000 de lei.
Nu doar încasarea de bani din autorizaţii sau înregistrări a fost preocuparea Compartimentului Transport Public de Călători, ci şi o serie de controale care au vizat dacă serviciile de transport deţin autorizaţii vizate la termen, dacă taxiurile sunt autorizate, dacă şoferii acestora deţin certificate de atestare a pregătirii profesionale.
Ca şi obiective, Compartimentul Transport Public de Călători, doreşte continuarea controalelor în domeniul taximetriei, verificarea în teren a legalităţii desfăşurării acestei activităţi, rezolvarea sesizărilor venite din partea cetăţenilor în acest domeniu, dar şi întocmirea de referate şi propuneri pentru proiecte de hotărâri care să ducă la îmbunătăţirea activităţii de transport persoane în municipiu.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here