Nu trebuie uitată istoria unei taxe auto…

602

Automobil Clubul Român, asociația automobiliștilor din România a salutat eliminarea taxei denumită “Timbrul de mediu” prin anularea celor 102 taxe.
Încă din anul 2007, pe vremea “Guvernului Tăriceanu” a fost introdusă o taxă suplimentară, numită taxă de primă înmatriculare, care a agresat automobiliștii. Este binecunoscut faptul că Automobil Clubul Român s-a angajat să lupte pentru abolirea acelei taxe și împreună cu un post de televiziune a depus la Comisia Europeană o petiție, semnată de peste 130.000 persoane, prin care solicita eliminarea acestei taxe discriminatorii.
Am arătat încă de atunci că respectiva taxă, pe lângă aspectul discriminator cuprindea și o doză foarte mare de interese subiective de afaceri ale unor decidenți guvernamentali cunoscuți ca vânzători de automobile noi, de import.
Urmare a intervenției Comisiei Europene, în anul 2009 Guvernul României a modificat parțial această taxă, apoi iar a modificat-o în anul 2012, apoi între ianuarie și decembrie 2012 a suspendat această taxă, pentru ca în anul 2013 din nou să apară respectiva taxă, denumită acum “Timbru de mediu”. Nu știm dacă înalți funcționari guvernamentali nu ar fi avut interese în vânzarea de automobile noi, din import, dar știm un lucru sigur, automobiliștii au fost agresați și direcționați către firmele de vânzări de automobile noi din import, iar unele aparțin chiar unor multimilionari cu trecere deosebită la politicieni de nivel foarte înalt.
În opinia acestora, cetățenii români nu au dreptul să-și achiziționeze un automobil uzat, deoarece acesta prin aplicarea taxelor devine mai scump decât unul nou.
Tot o invenție a guvernului din anii 2004-2008 a fost și “Programul Rabla”, un program de inspirație franceză care din nou a ajutat vânzătorii de automobile, mai ales cele din import. Guvernul de atunci în loc să solicite participarea fabricanților sau vânzătorilor la acest program a recurs la a lua din “banii noștri”, ai contribuabililor și a-i sprijini pe cei care trebuiau să se implice direct în colectarea rablelor, contra unor reduceri de preț și care ulterior prin reciclare să reintre în construcția de automobile.
A fost mai simplu așa că Bugetul Statului este mai ușor de accesat în interesul unor afaceriști de top, iar programul nu a avut eficiența scontată.
Au mai suferit o lovitură automobiliștii atunci când sub justificarea construcțiilor de autostrăzi s-a introdus acciza suplimentară la combustibilii auto, bani care nicidecum nu au ajuns unde trebuiau să fie investiți, deoarece în ultimii doi ani nu s-au prea inaugurat astfel de drumuri rutiere. Automobil Clubul Român salută anularea timbrului de mediu, cât și eliminarea accizei suplimentare din combustibilii auto și își exprimă speranța că așa-zisele argumente ale unor asociații și mari vânzători de automobile nu vor influența, din nou, înalte funcții guvernamentale știind că aceste taxe luate din buzunarul automobiliștilor nu s-au întors sub nicio formă la aceștia, dar pe “cineva” a îmbogățit! Așteptăm și o dezbatere publică liberă și profesională pentru așezarea “Programului Rabla” pe baze economice reale și în sprijinul automobiliștilor, nu al comercianților!
Nicu GÎTAN, Președinte ACR Gorj

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here