De sâmbătă, 1 noiembrie, intră în vigoare Ordinul Nr. 1209/669 din 20.10.2014 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului Sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 674/252/2012 privind aprobarea formularului de prescripţie medicală electronică pentru medicamentele cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu şi a Normelor metodologice privind utilizarea şi modul de completare a formularului de prescripţie medicală electronică pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu. Modificările vor fi actualizate automat în sistemul informatic.
Reţeta electronică a devenit obligatorie de la începutul lui 2013, ea fiind implementată începând din luna iulie 2012. Privită, iniţial, cu scepticism de către unii medici, actualmente, această prescripţie este utilizată cu succes de către toţi furnizorii de servicii medicale. Începând cu prima zi a lunii noiembrie 2014, ea va suferi anumite modificări, prevăzute în Ordinul Nr. 1209/669 din 20.10.2014 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 674/252/2012 privind aprobarea formularului de prescripţie medicală electronică pentru medicamentele cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu şi a Normelor metodologice privind utilizarea şi modul de completare a formularului de prescripţie medicală electronică pentru medicamente cu şi fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu. „Modificările s-au operat în baza unei directive a Comisiei Europene; s-a cerut ca formularele să fie mai clare. Sistemul informatic pe care-l utilizăm va procesa modificarea automat, formularele se vor actualiza din sistem, fără ca medicii să fie puşi în situaţia de a opera aceste modificări. Pe pacienţi, categoric, nu-i vor influenţa cu nimic aceste schimbări”, menţionează Daniel Bondoc, preşedintele CJAS Gorj.
Minodora Sucea