Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, plata taxei de paşaport, precum şi a tarifelor aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se poate face prin numerar, internet banking, virament bancar sau mandat poştal.
La nivelul judeţului Gorj, plata în numerar se poate face la casieria unităţii Trezoreriei Municipiului Târgu-Jiu aflată pe strada Siretului nr. 6 sau la casieria de la sediul Instituţiei Prefectului – Judeţul Gorj din strada Victoriei nr. 2 – 4. Datele care vor fi înscrise pe documentul de plată: CNP-ul şi numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea Instituţiei Prefectului unde va fi depusă cererea de eliberare a documentului, tipul documentului solicitat (paşaport, permis de conducere, certificat de înmatriculare, altele, după caz), şi suma de plată. Atât în cazul paşapoartelor simple temporare, cât şi a paşapoartelor simple electronice, în situaţia în care plata taxei de paşaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de bancă. Este de menţionat faptul că actele necesare şi termenele de eliberare ale documentelor emise de MAI rămân neschimbate.
Informaţii suplimentare se pot obţine de la: Instituţiei Prefectului – Judeţul Gorj, Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor al Judeţului Gorj, Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple Gorj, Casieriile Trezoreriei Municipiului Târgu-Jiu.
I.M.