Nectarinele vă menţin în formă

436
nactarune 1Simţiţi că vă topiţi de căldură? V-aţi dori ceva care să vă potolească setea? Atunci de ce nu serviţi câteva nectarine? Când vine vorba de fructele verii vedetele sunt prunele şi piersicile, dar nici nectarinele nu se lasă mai prejos. Acestea se înrudesc cu piersicile şi sunt mult mai dulci.
De ce este bine să consumaţi nectarine?
Pentru că sunt bogate în antioxidanţi, care o dată ajunşi în organism se descompun în vitamina A, care ia parte la multe reacţii de sinteză. În plus, vitamina A are efect benefic asupra sistemului imunitar. Şi nu trebuie să vă îngrijoraţi de modul în care trebuie să le serviţi.

Nectarinele sunt uşor de inclus în dietă. O nectarină de dimensiune medie are numai 50 de calorii, dar odată consumată îi va asigura organismului tău 20% din doza zilnică de vitamina A.

Fibrele din nectarine reglează nivelul de colesterol din sânge, scad tensiunea arterială şi previn diferitele tipuri de cancer. Mai sunt recomandate graţie conţinutului de potasiu, un mineral răspunzător pentru absorbţia calciului în oase. Pe lângă toate aceste beneficii, nectarinele au o savoare pe care cu greu o poţi uita. Coaja mătăsoasă, galben-portocalie este bogată în bioflavonoizi şi mai ales carotenoizi. Ce sunt bioflavonoizii? Sunt antioxidanţi care se găsesc în pigmenţii din plante şi au rolul de a ajuta organismul uman să lupte mai uşor cu boala necruţătoare numită cancer.
Nectarinele previn deshidratarea
Multe persoane suportă din greu fierbinţeala de-afară şi motivul este lesne de înţeles. Pe fondul unei temperaturi ridicate, creşte riscul apariţie unor complicaţii la persoanele care suferă de diverse afecţiuni. Copiii şi bătrânii sunt cei mai vizaţi. Preveniţi aceste lucruri, consumând suficiente lichide zi de zi şi evitând să staţi foarte mult în soare. Dacă vă este foame şi mai sunt câteva ore până la masă, serviţi o gustare sănătoasă din: iaurt (fără grăsimi sau cu puţine grăsimi) şi nectarine ori felii de nectarine şi câteva seminţe. Vreţi să ştiţi care este secretul nectarinelor? Au un conţinut ridicat de apă, mai precis 87-89%. Şi ce este de-a dreptul spectaculos e faptul că nectarinele alungă setea pentru mult timp. Nu ştiaţi asta, nu? În plus conţin: vitamina A, C, potasiu, calciu şi vitamine din complexul B.
Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here