Mobilitatea este un drept al cetățenilor europeni și trebuie asigurată prin toate mijloacele de transport, de la drumuri la cale ferată și aviație, a spus în Parlamentul European eurodeputatul PNL Marian-Jean Marinescu, în cadrul unei dezbateri despre impactul crizei Covid asupra sectorului aviatic.
Reamintind că, pe lângă criza Covid, acest sector se află și sub presiunea Pactului ecologic, eurodeputatul craiovean, care este Coordonatorul politicilor de transport din grupul PPE, a arătat că cea mai bună soluție pentru aviație este investiția în cercetare și dezvoltare pentru a se ajunge la un transport sustenabil. ,,Există însă, din păcate, un discurs dublu. Vrem sustenabilitate, din punct de vedere ecologic, dar nu vrem să dăm mai mulți bani la Clean Sky – întreprinderea public-privată care se ocupă cu cercetarea și dezvoltarea aviației ecologice. Și tot din păcate, PPE a fost singurul grup politic din Parlamentul European care a susținut mărirea bugetului Clean Sky”, a spus Marinescu în cadrul sesiunii plenare din iulie, de la Strasbourg.
Cât privește locurile de muncă și protecția socială a lucrătorilor din aviație, sector foarte afectat de criza Covid, Marinescu a spus: ,,Cea mai bună protecție socială o poate asigura o companie viabilă, puternică din punct de vedere economic. Sunt voci care spun că trebuie să închidem zborurile, ba chiar să le interzicem și să mărim prețurile biletelor de avion, pentru a încuraja cetățenii să călătorească cu mijloace de transport mai puțin poluante. În același timp, se spune că trebuie să protejăm lucrătorii din aviație. Dar aceste două deziderate se contrazic”, a mai declarat Marinescu, care a cerut Comisiei Europene, pe de o parte, să sprijine companiile din industria aeronautică (companiile aeriene, companiile de servicii de trafic și aeroporturile), iar pe de alta, să vegheze ca aceste ajutoare să nu influențeze competiția corectă.
✍ Marian-Jean Marinescu,
Coordonator PPE pentru politica de transport a Uniunii