Ministrul Educației a lansat „Parteneriatul pentru o şcoală mai bună”

528

Autoritățile locale sunt invitate să se alăture unui nou demers lansat de Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice – „Parteneriatul pentru o şcoală mai bună”. Obiectivele acestui demers sunt susţinerea mai puternică a educaţiei şi îmbunătăţirea condiţiilor de activitate din şcolile româneşti în perspectiva începerii unui nou an şcolar.

„Parteneriatul pentru o şcoală mai bună” vizează implicarea tuturor factorilor responsabili – minister şi autorităţi locale – într-un proces de colaborare în interesul superior al generaţiilor de elevi care, de fapt, înseamnă viitorul României. “(…) educaţia este un domeniu de o importanţă majoră nu doar pentru elevii, studenţii sau profesorii de astăzi. Educaţia este despre astăzi, despre mâine, dar şi despre generaţiile care vor veni. Este şi va fi despre oameni şi modul în care noi toţi reuşim să conturăm societatea. În România sunt peste 3 milioane de elevi, pentru că doar atâţia copii reuşesc să vină la şcoală. Pentru mulţi alţii ca ei, şcoala reprezintă doar un vis. Lipsurile îi împiedică pe aceştia să înveţe să citească, să scrie, să îşi pună întrebări şi să găsească răspunsuri. (…) Pentru faptul că toţi copiii despre care am vorbit mai devreme nu vor ajunge să îşi împlinească propriul potenţial, responsabilitatea o purtăm noi, adulţii”, se precizează în textul ”Parteneriatului pentru o școală mai bună”. Potrivit aceluiași document, implicarea autorităților locale este necesară pentru asigurarea bunelor condiții necesare desfășurării actului educațional, fie că este vorba de autorizații sanitare de funcționare, autorizații de securitate la incendiu sau decontul navetei. “Mă adresez dumneavoastră pentru că sunteţi acolo, lângă toţi aceşti copii şi pentru că, împreună, putem să îi ajutăm. Guvernul şi-a îndreptat atenţia către comunităţile mai puţin avantajate, dar avem nevoie şi de sprijinul dumneavoastră. (…) Ştiu că mulţi dintre dumneavoastră înţeleg ce înseamnă o şcoală pentru comunitate. Dar mai ştiu şi că sunt locuri unde este nevoie de o implicare mai activă. Poate că nu e o noutate, dar e despre realitatea din jurul nostru. Copiii noştri învaţă, în continuare, în şcoli fără autorizaţie sanitară de funcţionare. Pentru că, în aceste şcoli, lipsesc condiţiile minimale de igienă. Cum ar putea şti aceşti copii despre «stil de viaţă sănătos», dacă nu îi ajutăm să deprindă obiceiuri minimale? Apoi, autorizaţiile de securitate la incendiu. E mai mult decât îndeplinirea unor standarde seci de autorizare. Este vorba de siguranţa copiilor şi a cadrelor didactice în spaţiile unde îşi petrec mare parte a zilei. Şi cred că la asta trebuie să ne gândim, în primul rând. Sunt ferm convins că în fiecare şcoală există elevi al căror efort merită răsplătit şi, astfel, susţinut. Este modul în care şi dumneavoastră puteţi contribui la un viitor mai bun pentru copii şi, implicit, pentru comunitate. Pentru că o astfel de valoare adăugată individual se întoarce către societate. O şcoală înseamnă, în egală măsură, şi profesori. Pentru aceia dintre ei care fac naveta pentru a ajunge la ore, implicarea dumneavoastră în decontul navetei este esenţial. (…) Atunci când vorbim despre şcoală vorbim, de fapt, despre modul cum înţelegem să dăm formă viitorului nostru. Or, el nu se poate contura fără implicarea noastră constantă, nepartizană şi cu viziune. Îmi exprim speranţa că noul an şcolar este, şi cu ajutorul dumneavoastră, mai bine pregătit pentru elevi şi profesori. Că, împreună, putem contura lumea în care orice vis este permis pentru copiii noştri, dând, astfel, sens viitorului lor”, se mai arată în textul ”Parteneriatului pentru o școală mai bună”.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.