Ministerul Sănătății corectează întârzierile la eliberarea documentelor pentru personalul medical

628

Având în vedere întârzierile înregistrate și neplăcerile provocate personalului medical privind eliberarea certificatelor profesionale, Ministerul Sănătății a luat serie de măsuri. Acestea se vor aplica la nivelul direcțiilor de sănătate publică județene.

Până în data de 15 iunie toate Direcțiile de Sănătate Publică județene vor afișa pe site-ul propriu: Numele și prenumele persoanei responsabile pentru preluarea și gestionarea documentelor; Numele și prenumele persoanei care poate înlocui persoana responsabilă pentru preluarea și gestionarea documentelor; Biroul în care pot fi găsite persoanele menționate mai sus; Orarul de lucru și numărul de telefon la care pot fi contactate aceste persoane.
Mai mult decât atât, DSP-urile vor fi obligate să respecte termenul de 5 zile lucrătoare în care trebuie să trimită dosarele la Ministerul Sănătății.
În Minister, la Direcția Generală Resurse Umane, Juridic și Contencios (DGRJC), orarul va fi ajustat în așa fel încât să permită cu prioritate preluarea apelurilor în intervalul orar 09.00-11.00 fără întreruperi cauzate de procesarea documentelor.

Măsuri necesare
Potrivit oficialilor MS, o mare parte a personalului medical se plânge – pe bună dreptate – de întârzieri la eliberarea diverselor certificate profesionale. Ministerul s-a sesizat și a analizat procedurile de depunere și procesare. A rezultat că una dintre probleme o reprezintă preluarea deficitară a dosarelor la DSP-uri. A doua problemă o reprezintă faptul că personalul din Minister, în orarul de preluare a apelurilor telefonice, trebuia să facă și procesare paralelă a dosarelor.
Pentru a asigura un proces cât mai rapid și eficient, Ministerul Sănătății consideră că aceste două simple măsuri pot contribui la scurtarea perioadei de eliberare a certificatelor și, mai ales, să reducă numărul dosarelor care se întorc la solicitanți pentru completări.
Pe termen mediu, Ministerul Sănătății caută soluții și pentru sporirea personalului din DGRJC care este subdimensionat față de necesarul optim. Informatizarea întregului proces și renunțarea la dosarele pe hârtie este opțiune de luat în calcul.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here