Casa Judeţeană de Pensii (CJP) Gorj a prezentat recent raportul de activitate pe primele nouă luni ale acestui an, din acesta reieşind că la nivel de judeţ au fost depuse peste 4.000 de noi cereri de înscriere la pensie. “Conform evidenţei noastre, în perioada 1 ianuarie -30 septembrie 2017, instituţia noastră a înregistrat un număr de 4.232 cereri noi de înscriere la pensie, fiind soluţionate şi puse în plată un număr de 3.900, cu un grad de realizare 92,15%. Timpul mediu de soluţionare a cererilor de înscrieri noi la pensie realizat a fost de 39 de zile în condiţiile în care termenul legal de soluţionare este de 45 de zile. Cauzele care au condus la nerealizarea procentului de 100% au fost: solicitarea de lămuriri suplimentare în ceea ce priveşte documentele care stau la baza deschiderii drepturilor de pensii(acordarea indemnizaţiei de însoţitor, recunoaşterea activităţilor privind încadrarea în grupe superioare de muncă, adeverinţe privind timpul util); aplicaţia informatică nu acoperă întotdeauna speţele întâlnite în practică”, se arată în raportul emis de conducerea CJP Gorj. De asemenea, tot în aceeaşi perioadă, pe lângă activităţile curente, funcţionarii CJP Gorj au trebuit să soluţioneze 450 de cereri de recalculare conform Legii nr. 155/2016 şi 1.615 dosare conform Legii nr. 192/2015. “Facem precizarea că cererile depuse pe Legea nr. 155/2016 au fost soluţionate şi puse în plată cu excepţia a 7 cazuri ce au fost comunicate la CNPP Bucureşti în vederea creări algoritmului de calcul pentru astfel de speţe. Din cele 1.615 cereri aferente Legii nr. 192/2015 au fost soluţionate doar 601 dosare, deoarece ne confruntăm cu o lipsă acută de personal în comparaţie cu volumul mare de muncă. Munca suplimentară, repetată, prestată de către salariaţii instituţiei pentru realizarea obiectivelor stabilite nu de puţine ori a condus la o uzură psihică a acestora şi implicit la apariţia unor erori umane”, a declarat Ioana Talău, directorul executiv al CJP Gorj.
Izabella Molnar