Medicul Moisescu, lovit de tren

165

pag 5Mihai Moisescu, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie Gorj a fost lovit de un tren, pe raza localităţii Lupoaia. Din fericire medicul a scăpat fără nicio rană, însă autoturismul său, un Peugeot 407, a fost grav avariat.

Unul dintre cele trei ceasuri rele ale zilei de marţi, 19 iulie 2011, i-a adus mari necazuri medicului Mihai Moisescu, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie Gorj. În după-amiaza acelei zile, în jurul orei 16:00, Moisescu se afla la volanul autoturismului său. Aflat la o trecere de cale ferată pe raza localităţii Lupoaia, medicul nu a reuşit să observe din timp o locomotivă ce se apropia de el, motivul fiind tufele din preajma liniei ferate. Impactul a fost inevitabil. „Marţi, pe la ora 4 IMG_1304după-amiaza, eu mă aflam la volanul maşinii şi am vrut să traversez acea linie uzinală, care merge din cariera Lupoaia spre Motru. Indicatorul Crucea lui Andrei este aşezat neconform, pus într-un par, la o distanţă de la care este imposibil să vezi trenul. Legea îmi permite să mă deplasez până în punctul unde am vizibilitate bună şi pot să mă asigur în vederea traversării. Asta am şi făcut. Pe marginea liniei ferate erau nişte tufe dese şi brusturi. M-am apropiat de calea ferată şi atunci a venit trenul. Norocul a fost că stăteam pe loc, pentru că dacă mă deplasam, mă prindea direct pe calea ferată şi mă făcea praf”, explică Mihai Moisescu.

Maşina medicului Moisescu, distrusă în urma impactului

Deşi Moisescu a scăpat cu bine din accident, autoturismul său a fost şifonat bine, acum fiind în service. „Maşina mea, un Peugeot 407, a fost avariată complet. Botul maşinii a fost agăţat de o scăriţă de la locomotivă, o scăriţă care nu avea ce căuta acolo. Şi mai grav este faptul că, am aflat cu stupoare, că aceste locomotive nu au nici număr de înmatriculare”, adaugă Mihai Moisescu.

Potrivit medicului, tronsonul de drum pe care s-a petrecut evenimentul rutier în care a fost implicat, „este foarte periculos. Multe persoane şi-au pierdut viaţa în această zonă pentru că nu s-au curăţat tufele de pe marginea liniei ferate şi nu a fost posibilă observarea trenurilor”. Mai mult decât atât, spune Moisescu, „există sesizări din partea Primăriei Cătune către proprietarii acestei linii uzinale, în vederea curăţării ei de brusturi şi stufăriş, astfel încât să fie. Nu s-au luat măsuri până la accidentul meu. Şi mă întreb: oare era nevoie să moară medicul Moisescu pentru a curăţa brusturii de pe marginea căii ferate!?”.

După accident s-au defrişat tufele

Potrivit lui Mihai Moisescu, poliţiştii veniţi să ancheteze accidentul l-au amendat tot pe el, pe motiv că nu s-ar fi asigurat la trecere. „Poliţia m-a amendat şi în procesul verbal scrie că nu m-am oprit la semnul de trecere”, confirmă medicul.

Ceea ce l-a surprins şi mai tare pe Moisescu a fost faptul că a doua zi tufele vinovate de accident au dispărut, fiind defrişate. „A doua zi de dimineaţă s-au tăiat brusturii şi tufele de pe marginea liniei ferate. Era nevoie, probabil, să mor eu ca să se cureţe aceste tufe, care fac din trecerile peste calea ferată un pericol de moarte. Şi trecerea de pe drumul naţional Severin – Motru este la fel de periculoasă şi ar trebui să se ia măsuri”, mărturiseşte Mihai Moisescu, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie Gorj.

Medicul Mihai Moisescu aşteaptă acum să i se repare maşina, care avea casco, din fericire. Totodată, el speră ca cei care deţin liniile uzinale din zona municipiului Motru să se ocupe aşa cum trebuie de întreţinerea acestora, pentru a se evita accidentele şi chiar pierderile de vieţi omeneşti.

Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here