Măsurile CEO după accidentul de muncă de la Cariera Roșia: Reorganizare secțiilor utilaje și mutarea deservenților de la echipe

7599

Decesul survenit în urma accidentului de muncă a deserventului de la Cariera Roșia, care s-a răsturnat cu volă cu cupă pe care conducea, a impus o reorganizare rapidă, ce a fost stabilită chiar joi de către Directoratul CEO. O hotărâre scrisă a fost trimisă astfel, ieri, către EMC-uri, prin care se stabilea reorganizarea acestor secții care dețin utilaje, cu trimitere directă către personalul deservent.

Această măsură nu a picat bine personalului deservent mutat deja la echipele din cariere(mecanice, vulcanizări, ripări, sectoare de producție pentru aprovizionare cu piese) deoarece asta nu îmbunătățește starea tehnică a utilajelor ci crează doar noi locuri de muncă ce vor fi ocupate prin influență sindicală.

Aceasta nouă reorganizare de fapt este vechea reorganizare, deoarece metoda a mai fost aplicată dar nu a dat rod. Practic, utilajele erau tot defecte, tot grămezi de fier vechi și tot puneau în pericol viața deserventului.vstunci s-a ales că deservenții sa fie repartizați în cariere pe la atelierele mecanice, electrice, vulcanizări unde angajații făceau chetă să cumpere baterii, sa repare pompele, electromotoarele ori sa repare injectoarele de pe aceste utilaje.

O explică Nicu Bunoaica, lider de sindicat la Cariera Lupoaia care spune că atât personal, cât și prin sindicat, a cumpărat piese necesare pentru ca aceste utilaje să funcționeze și să ajute deservenții sa își facă treaba. Din acest motiv, Bunoaica nu înțelege aceasta reorganizare decisă după acest accident de muncă de la Cariera Roșia, necesare fiind însă investițiile în utilaje sau in repararea acestora.

„Peste cadavrele oamenilor care mor cu aceste utilaje se crează nou posturi pentru clientela politică și sindicală din companie. Daca se fac posturi și nu se investește în utilaje eu vor solicita prezenta Corpului de Control al primului ministru, a ministrului Energiei și chiar la ITM deoarece aici este buna nu în angajarea acoliților de partid”, a spus Bunoaica.

De altfel, la începutul acestei săptămâni, un deservent, în vârstă de 50 de ani, de la Cariera Roșia, de loc din Drăguțești, a decedat după ce a fost strivit de utilajul pe care îl conducea. Mai exact, vila cu cupa s-a răsturnat când acesta a urcat pe o panta din cariera, i s-a oprit motorul și neavând frane și direcție a luat-o înapoi și s-a răsturnat. Cauză accidentului a fost și lipsa de combustibil, utilajul rămânând practic fara motorină.

„Șefii își fac plinul la rezervoarele din cariera dar deservenții primesc 10 litri din care, după ce alimentează cu presiune, mai rămân opt litri, insuficienți chiar pentru punerea în funcțiune a unui utilaj. Omul acela a murit și pentru că utilajul a rămas fără combustibil, nu avea stare tehnică. Acesta a mai plătit cu poliția anul trecut un incident. Omul a fost trimis la Cariera Peșteana cu utilajul fara stare tehnica să încarce cărbunele pentru cote și a fost prins de poliție, amendat și i s-a făcut dosar penal, șefii nenairecunoscând că l-au trimis acolo. S-a folosit o decizie verbala iar omul a rămas să răspundă personal pentru încălcarea legislației la regimul circulației”, a completat Bunoaica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here