Locomotiva unui tren marfar și câteva vagoane din garnitura respectivă au fost aproape îngropate miercuri seara în pământ după ce au deraiat de pe calea ferată și au ieșit în décor. Acestea și-au continuat deplasarea în linie dreaptă și s-au oprit doar în momentul în care locomotiva a fost destul de „bine” înfiptă în sol astfel încât să nu mai poată înainta. Incidentul feroviar a avut loc la Gura Motrului, o localitatea aflată la granița dintre județele Gorj, Dolj și Mehedinți, dar, administrativ, aflată pe raza celui din urmă județ.
Traficul feroviar a fost blocat în zonă pentru câteva ore, un tren de persoane care făcea legătura între București și Arad fiind nevoit să aștepte mai bine de două ore până I s-a permis să înainteze. În cursul nopții echipe de muncitori au intervenit pentru a elibera zona și a repune vagoanele pe șine, operațiunea continuând și ieri pentru că și locomotiva trebuia urcată din nou pe calea ferată. Primele informații din ancheta deschisă cu această ocazie arată că o defecțiune tehnică a generat accidentul. Un senzor al locomotivei s-ar fi defectat în mers și acest lucru a făcut ca deplasarea să nu se mai facă în condiții de siguranță. Din fericire nu a fost nimeni rănit, iar încărcătura din vagoane, compusă din îngrășăminte chimice, nu a fost împrăștiată pe sol. Agenția de Investigare Feroviară Română a comunicat că a deschis o anchetă pentru a stabili în ce împrejurări s-a produs evenimentul feroviar. „S-a decis deschiderea unei investigații pentru incidentul feroviar produs la data 27.07.2022, ora 18:50, pe raza de activitate a Sucursalei Regionala CF Craiova, secția de circulație Turceni – Gura Motrului (linie dublă electrificată), în halta de mișcare Gura Motrului, prin depășirea semnalului de ramificație YRT al haltei de mișcare Gura Motrului aflat în poziție „pe oprire”, de către trenul de marfă nr.66344 remorcat cu locomotiva EA 090 (aparținând operatorului de transport feroviar de marfă SC Grup Feroviar Român SA) având ca urmare deraierea locomotivei de toate osiile și a primului vagon în sensul de mers de prima osie, în prisma de balast a liniei de evitare, la km 0+200”, a transmis AGIFER.
Gelu Ionescu