Constantin Târziu, managerul Spitalului Orăşenesc de Urgenţă Târgu-Cărbuneşti spune că a încercat să se descurce singur cu documentaţia necesară în vederea acreditării, însă spre final a apelat la serviciile unei firme de consultanţă pentru că îşi doreşte nivel maxim de acreditare. Vizita de audit va avea loc în luna august, Târziu fiind convins că până atunci vor fi puse la punct toate detaliile.
La Spitalul Orăşenesc de Urgenţă Târgu-Cărbuneşti, pregătirile pentru acreditare sunt în linie dreaptă. Pentru că nu mai este mult până la vizita de audit şi mai erau destul de multe de pus la punct, conducerea unităţii a apelat la serviciile specializate ale unei firme de consultanţă. „Foarte multe lucruri le-am făcut singuri, dar pe final am apelat la serviciile unei firme de consultanţă, care nu este din Gorj. Noi vrem nivel maxim de acreditare şi aveam nevoie de sprijin specializat. Suntem pe ultima sută de metri, acum, vizita de audit fiind în luna august. Deci mai avem cam două luni şi jumătate să ne punem la punct şi zic eu că vom reuşi ce ne-am propus”, a menţionat Constantin Târziu, managerul Spitalului Orăşenesc de Urgenţă Târgu-Cărbuneşti.
Două spitale acreditate, în Gorj
Pentru a se acredita, spitalele gorjene depun eforturi considerabile, atât din punct de vedere uman, cât şi material. Până în prezent s-au acreditat două unităţi sanitare gorjene, respectiv Spitalul de Pneumoftiziologie „Tudor Vladimirescu” din comuna Runcu şi Spitalul Orăşenesc Novaci.
Restul unităţilor sanitare cu paturi de pe raza judeţului nostru sunt programate la acreditare în perioade diferite, respectiv: Spitalul Orăşenesc de Urgenţă Târgu-Cărbuneşti – trimestrul III 2015, la fel ca Spitalul Orăşenesc „Sfântul Ştefan” Rovinari şi Spitalul Municipal Motru; Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu a fost programat pentru trimestrul IV 2015, conducerea unităţii solicitând o amânare pentru trimestrul I 2016.
Spitalul Orăşenesc Turceni este programat în trimestrul II 2016, iar Spitalul Orăşenesc Bumbeşti-Jiu era programat în trimestrul III 2016, având posibilitatea de a se reprograma până în trimestrul II 2017.
Obţinerea acreditării este de o importanţă majoră pentru spitale. Cele care nu reuşesc să o obţină, nu vor mai putea încheia contracte cu Casa de Asigurări de Sănătate, pierzând, astfel, finanţarea.
Minodora Sucea