Majoritatea candidaților la BAC, de nivel mediu sau experimentați la proba de competențe digitale

418

Majoritatea absolvenților de liceu din județul Gorj se descurcă atunci când vine vorba de utilizarea calculatorului. Cel puțin asta reiese după rezultatele obținute de aceștia la proba de evaluare a competențelor digitale din cadrul examenului de Bacalaureat.

Potrivit datelor centralizate de Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Gorj, la proba de evaluare a competențelor digitale, organizată în perioada 21 – 24 iunie, s-au prezentat 2807 dintre cei 2923 de candidați înscriși, înregistrându-se un număr de 116 absenți. Dintre cei care au participat la probă, cei mai mulți s-au dovedit fie utilizatori de nivel mediu (887), fie utilizatori experimentați (799). Alți 533 de candidați au fost evaluați ca fiind utilizatori de nivel ”începător”, iar 539 de nivel ”avansat”. De asemenea, 49 dintre candidați nu au reușit să obțină niciun calificativ. Reamintim că, absolvenții de liceu susțin zilele acestea ultima probă orală din cadrul examenului de Bacalaureat, cea de evaluare a competenţelor lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională. Evaluarea la acest examen se face prin trei tipuri de probe: proba de înţelegere a unui text audiat, cu o durată de 20 de minute; proba scrisă, cu o durată de 120 de minute, în cadrul căreia se evaluează competenţele privind receptarea de mesaje scrise şi interacţiunea orală; proba orală, cu durata de 10-15 minute, în cadrul căreia se evaluează competenţele privind producerea de mesaje orale şi interacţiunea orală. Nici la această probă rezultatele nu se exprimă prin note sau prin calificativ admis/respins, ci prin stabilirea nivelului de competenţă corespunzător Cadrului European Comun de Referinţă pentru Limbi. Profesorii examinatori vor nota elevii cu niveluri de competenţă de la A1 – începător la B2 – avansat.
Probele scrise vor începe pe 4 iulie și se vor încheia pe 8 iulie, urmând ca primele rezultate să fie afișate pe 12 iulie, iar cele finale pe 16 iulie.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here