Lucrările continuă pe străzile municipiului Târgu-Jiu

331

lucrari2Investiţiile de fonduri europene nerambursabile din ultimii ani în municipiul Târgu-Jiu au prins contur. Infrastructura va fi una modernă în doar câteva luni, chiar şi în cartierele mărginaşe, acolo unde se execută şi lucrări de canalizare şi de alimentare cu apă, în paralel pregătindu-se finalizarea lucrărilor la drumul de rocadă al municipiului.

Autorităţile târgujiene nu se pot declara decât mulţumite deoarece fondurile europene nerambursabile atrase depăşesc suma de 3.500 de miliarde de lei vechi, bani care au fost investiţi în infrastructură, canalizare, alimentare cu apă, servicii sociale, toate fiind pentru comunitate şi care nu se puteau realiza fără sprijin european. „La ora actuală, în municipiul Târgu-Jiu sunt atrase lucrari (1)fonduri europene de peste 3.500 de miliarde ROL, nerambursabile, care rezolvă o mare parte din problemele cu care se confruntă comunitatea. Fondurile sunt împărţite pe trei mari categorii. Una dintre acestea se referă la programul de canalizare POS Mediu în valoare de 60 de milioane de euro prin care se urmăreşte realizarea canalizărilor în municipiul Târgu-Jiu, a circa 20 de kilometri de colectoare principale noi, realizarea extinderilor de alimentare cu apă însumate pe 27 de kilometri, dar şi reabilitarea canalizării existente, reabilitarea staţiei de tratare a apei uzate din strada Mărgăritarului şi staţia de tratare a apei potabile din Dealul Târgului”, a declarat Marius Ionescu, directorul tehnic al Primăriei Municipiului Târgu-Jiu.

Investiţii în infrastructură

De câteva săptămâni, prin Programul Operaţional Regional, s-a dat startul celui de-al doilea pachet de lucrări de modernizare a drumurilor, pachet cu o valoare de circa 190 de miliarde ROL. „Un prim pachet de străzi a fost cel a cărui valoare este de peste 270 de miliarde lei vechi şi cuprinde modernizarea străzilor din cartierele Tismana, Bicaz, Aviatorilor, Narciselor, părţi ale bulevardelor principale şi anume din Calea Bucureşti şi Calea Severinului”, a precizat Ionescu. La Preajba au început de doar câteva săptămâni lucrările la cel de-al doilea pachet major cu o valoare de circa 190 miliarde lei vechi, străzi al cărui covor asfaltic este de peste 30 de ani şi pentru care s-au făcut destule cheltuieli privind întreţinerea. Lucrările sunt programate să se încheie în doi ani de zile, timp în care vor fi reabilitate şi modernizate străzile Preajba Mare, Aviatorilor, Ciocârlău, Slobozia, Ursaţi, Bârseşti, Ana Ipătescu, Mărgăritarului. Modernizarea se va face astfel pe o distanţă de 19 kilometri, iar alături de modernizarea propriu-zisă a străzilor se vor reface atât rigolele, şanţurile, cât şi intrările în dreptul proprietăţilor prin montarea de tuburi şi realizarea de poduri şi podeţe. „La ora actuală, în Preajba Mare avem circa 30% din partea carosabilă rezolvată prin punerea în operă a primului strat de asfalt. Se va lucra atâta timp cât vremea va permite, dar în sezonul rece se vor amenaja şanţurile, rigolele, podurile şi podeţele”, a mai spus directorul tehnic al Primăriei Târgu-Jiu.

Centura, gata în primăvară

Lucrările la drumul de rocadă sunt în plină desfăşurare, ele fiind preconizate a se încheia în primăvara anului următor. Execuţia lucrărilor a fost prinsă în Programul Operaţional, iar modernizarea drumului de rocadă are o valoare de 400 de miliarde ROL, şi presupune modernizarea a 13 kilometri, realizarea a cinci sensuri giratorii şi lărgirea podului de cale ferată din zona Romaneşti aşa încât circulaţia din drumul naţional către partea de nord a municipiului să se desfăşoare în condiţii normale. „Drumul de centură e deja realizat în proporţie de 90% cu cele două straturi de asfalt. De asemenea, în timpul lucrărilor, s-a înlocuit una din reţele principale de alimentare cu apă ale Târgu-Jiului şi se lucrează la partea de racordare. În primăvară şi această lucrare va prinde contur, iar circulaţia în municipiul Târgu-Jiu, din punctul de vedere al traficului greu pe relaţia DN 66 şi DN 67 va fi uşurată, fluidizată prin modernizarea acestui drum de centură existent”, a completat Marius Ionescu.

Izabella Plăstoi

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here