Loteria Română s-a alăturat Fundației Regale Margareta a României în proiectele de sprijin dedicate seniorilor

1564

Fundația Regală Margareta a României și Compania Națională Loteria Română S.A. și-au unit forțele în misiunea de sprijinire a vârstnicilor singuri în perioada pandemiei. Astfel, aceasta susține linia de ajutor Telefonul Vârstnicului și sprijină derularea de acțiuni de ajutor material pentru 100 de vârstnici aflați în situații dificile de viață.

La începutul anului trecut, odată cu instaurarea stării de urgență, Fundația Regală Margareta a României a lansat soluții pentru nevoile specifice ale persoanelor vârstnice aflate în situații de risc și s-a implicat în gestionarea efectelor produse de distanțarea socială impusă de pandemie, prin crearea Fondului pentru Vârstnici. Prin acest fond, sunt ajutați în continuare seniori din toate zonele țării, în special cei afectați de singurătate, imobilitate fizică, stare de sănătate precară, sărăcie sau excluziune socială, situații dificile acutizate în contextul actual. Prin cele patru componente ale proiectului – linia Telefonul Vârstnicului, acțiuni de sprijin material, voluntariat pentru vârstnici și ajutor pentru comunități, au fost sprijiniți până în prezent peste 6000 de vârstnici. Finanțarea oferită de C.N. Loteria Română S.A. susține, în perioada noiembrie 2020 – aprilie 2021, serviciul social Telefonul Vârstnicului accesibil la nivel național și oferă ajutor material pentru 100 de persoane vârstnice cu un trai precar. Telefonul Vârstnicului este singura linie telefonică gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România. Apelurile se pot face la 0800 460 001, de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08.00 – 16.00. Serviciile de consiliere socială, consiliere psihologică și sprijin emoțional, socializare și alinare a singurătății, oferite prin echipa de asistenți sociali și psihologi, contribuie la informarea vârstnicilor și facilitarea accesului la servicii de suport, precum și la creșterea sentimentului de apartenență socială a vârstnicilor. Nevoia de sprijin material și financiar ocupă un loc important în topul solicitărilor vârstnicilor care au apelat Telefonul Vârstnicului în perioada pandemiei COVID-19. Din luna martie a anului trecut și până în prezent, au fost înregistrate peste 900 de solicitări pentru sprijin financiar și material, în vederea procurării de produse alimentare, sanitare și alte produse necesare acoperirii nevoilor de bază. În baza finanțării oferite de C.N. „Loteria Română” S.A., 100 de persoane vârstnice afectate de lipsuri majore vor primi tichete sociale în valoare de 200 lei/persoană. Acestea sunt distribuite în trei tranșe, prima ajungând deja la beneficiari în luna decembrie a anului trecut. Următoarele două tranșe vor fi oferite vârstnicilor luna aceasta și în aprilie, înaintea Sărbătorilor de Paște.
I.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.