Locul lui Dina de la Drumuri Naţionale Târgu-Jiu, revendicat în instanţă

224

Deschidere●“Sunt convins că instanţa de judecată îmi va face dreptate”, Dumitru Leuştean – fost şef SDN Târgu-Jiu

Şeful Secţiei Drumuri Naţionale(SDN) Târgu-Jiu, Ion Dina, ar putea să îşi piardă postul ocupat brusc în primăvara acestui an, dacă fostul director al unităţii, Dumitru Leuştean, va câştiga procesul pe care l-a intentat Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Mai mult, poziţia lui Dina în fruntea unităţii este şi ea şubredă, acestuia expirându-i perioada de interimat pe funcţie încă de luna trecută, momentan el rămânând pe post din inerţie, superiorii nepregătindu-i un concurs, potrivit legii. Instanţa gorjeană ar urma însă să se pronunţe în dosarul “Leuştean”, abia în septembrie.

Dumitru Leuştean a condus Secţia de Drumuri Naţionale Târgu-Jiu din 2007 până la sfârşitul lunii martie 2011. Atunci printr-un ordin al conducerii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, apărut ca din senin, Leuştean a fost schimbat cu adjunctul său din acea perioadă Ion Dina, acesta din urmă trebuind să ocupe postul în interimat pentru 90 de zile. Ar fi trebuit ca la finalul acestei perioade, compania să organizeze concurs pentru rămânerea pe post al lui Dina, dar deşi acestuia i-a expirat interimatul în jurul datei de 22 iunie, el a rămas pe post. Contactat telefonic Ion Dina este şi el la fel confuz, în legătură cu legalitatea sa în funcţie. Iniţial a declarat că nu i-a expirat mandatul, ca în final să menţioneze că: “mandatul mi-a fost prelungit”. Cum şi când s-a întâmplat asta, nu se ştie, cert este doar că şeful Secţiei Drumuri Naţionale Târgu-Jiu a rămas pe funcţie fără concurs, fiind agreat de conducerea Companiei, aceiaşi care l-a îndepărtat pe Leuştean, considerat, în martie, drept incomod.

Leuştean, convins că va reveni în funcţie

Dumitru Leuştean a ajuns astfel printr-o decizie pe care o consideră abuzivă din şeful Secţiei Drumuri Naţionale, în şef de atelier în cadrul unităţii. Mai figurează însă pe site-ul Companiei tot şef de secţie, dar nu la fel se întâmplă în realitate. Leuştean nu s-a resemnat însă cu schimbarea de care a avut parte ci a apelat la instanţa de judecată pentru a i se face dreptate. Pe 10 mai, la mai bine de o lună de la schimbarea din funcţie, Leuştean înregistrează solicitarea sa la Tribunalul Gorj contestând decizia de concediere. Trei termene s-au derulat, până în prezent, în proces, la bară prezentându-se alături de petentul Leuştean, de fiecare dată, şi juristul Companiei, venit direct de la Craiova. Următorul termen în proces va avea loc pe data de 15 septembrie, şi asta ca urmare a vacanţei judecătoreşti. Leuştean susţine însă că are încredere în justiţie, menţionând că schimbarea sa din funcţie nu se impunea. “Eu am muncit acolo, nu am făcut tâmpenii. Nu am făcut politică, ci m-am implicat doar în rezolvarea problemelor. (..) Nu ţin de un scaun, dar mi s-a făcut o nedreptate”, a declarat, ieri, Leuştean. Dina a refuzat însă să comenteze pe marginea demersului făcut de fostul său şef. Întrebat cum comentează încercarea lui Leuştean de a reveni pe post, Dina a declarat sec, doar: “nu ştiu, nu mă ocup de asta”.

Ocupat de incompatibil

De ce se ocupă însă Ion Dina? De verificarea firmelor care execută lucrări pe drumurile naţionale sau de numărarea gropilor în acestea, şi dacă da, când are timp să facă asta? Asta pentru că se vehiculează atât de des că noul director al Secţiei de Drumuri Naţionale Târgu-Jiu, Ion Dina, cel care ar trebui să vegheze asupra bunei desfăşurări a lucrărilor de modernizare a drumurilor ce străbat judeţul, are atât de multe preocupări, fiind desemnat chiar diriginte de şantier pentru astfel de proiecte, prin intermediul firmei TRUST CONSULT PROJECT SRL Târgu-Jiu, la care are calitatea de administrator. Cum poate oare Dina să-şi îndeplinească toate atribuţiile, atât de şef al structurii teritoriale din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, cât şi de diriginte de şantier, dar şi de membru cooptat în cadrul comisiilor de selecţie a ofertelor pentru execuţia lucrărilor de modernizare a căilor de comunicaţii rutiere, având în vedere responsabilităţile pe care le are în cadrul acestor obiective investiţionale finanţate cu fonduri fie de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, fie de la Uniunea Europeană, pentru realizarea cărora se apelează frecvent la firma sus menţionată, adică tocmai la Ion Dina.

Toate drumurile duc la… DINA

Răspunsurile vin de la sine, pentru că este vizibil faptul că DN 66, Filiaşi – Bumbeşti Jiu, este aproape impracticabil, iar pe DN 67 deja au început să apară crăpături, gropi şi denivelări, inclusiv pe DN 67 C, Novaci-Sebeş. Apoi, este demn de remarcat că administraţia locală din municipiul Târgu-Jiu urmează să demareze lucrările pentru racordarea cetăţenilor la canalizare şi apă în zone unde abia dacă s-a uscat asfaltul proaspăt turnat, adică anul trecut, pe ploaie.

Prejudiciu 1 milion de euro?!

În calitatea de diriginte de şantier şi de membru cooptat în comisiile de selecţie a ofertelor pentru execuţia lucrărilor de modernizare a căilor de comunicaţii rutiere Ion Dina, se aude că şi-ar fi îndeplinit conştiincios atribuţiile, dar în proiectele în care acesta a fost implicat i-a făcut „fericiţi” doar pe reprezentanţii anumitor SRL-uri din Caraş Severin, Craiova şi Târgu-Jiu, beneficiare ale unor contracte încheiate cu consiliile locale din câteva localităţi din judeţul nostru. Gurile rele susţin că prejudiciul adus bugetului de stat şi cel local depăşeşte cu mult suma de 1 milion de euro, având în vedere faptul că mare parte din firmele menţionate nu au respectat proiectele impuse, încercând pe cât posibil să reducă cantităţile de materiale necesare modernizării drumurilor gorjene, fapt care va conduce la degradarea prematură a acestora şi la generarea unor stări de insecuritate în traficul rutier, putând contribui la producerea de accidente grave cu consecinţe deosebite în plan material, dar mai ales cu pierderea de vieţi omeneşti.

Anamaria Stoica

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here