Societatea Naţională a Lignitului Oltenia(SNLO) reia, în cele din urmă, licitaţia pentru închirierea autovehiculelor cu şofer pentru şefimea unităţii miniere. Asta însă după ce, iniţial, directorul SNLO, Daniel Burlan, a anunţat că licitaţia se anulează, apoi că vechile contracte de închiriere se prelungesc prin contracte adiţionale pentru firmele care, anul trecut, au câştigat aceiaşi licitaţie.
După ce a pendulat între a face sau nu licitaţie, în cele din urmă bosul SNLO a stabilit însă o nouă licitaţie pentru închirierea maşinilor cu şofer pentru data de 7 februarie, numărul autoturismelor solicitate de SNLO scăzând acum la 23, iar suma înjumătăţindu-se.
Profund îngrijorat că va rămâne fără maşină cu şofer la scară, directorul SNLO, Daniel Burlan, a dispus ca licitaţia privind închirierea autoturismelor private cu şofer să fie reluată pentru luna februarie. Burlan pentru al cărui viitor,,taxi personal”, SNLO va achita 4900 de lei lunar, a realizat că nu trebuie să prelungească contractele cu firmele câştigătoare de anul trecut şi să înjumătăţească de fapt suma şi maşinile necesare pentru subalternii săi cu funcţii de conducere. Drept urmare, pe data de 18 ianuarie, la o săptămână după vizita la SNLO a ministrului Economiei, Ion Ariton, reprezentanţii unităţii miniere anunţă o licitaţie privind “transportul pentru rezolvarea problemelor de serviciu ale salariaţilor din cadrul unităţilor direct subordonate SNLO în vederea coordonării procesului de producţie”. Deşi se folosesc alte cuvinte pentru a descrie deschiderea licitaţiei pentru închirierea autoturismelor cu şofer, cei de la SNLO pun la bătaie nu 15 miliarde de lei vechi cum au făcut-o la finalul anului trecut ci aproape 7 miliarde şi jumătate de lei vechi. Astfel, pentru suma de 734,723, fără TVA, firmele interesate pot pune la dispoziţia directorilor SNLO, 23 de autoturisme cu şofer, maşini bine întreţinute, cu nu prea mulţi kilometri la bord şi cu dotări suplimentare.
Trei maşini pe fiecare carieră
Conducerea SNLO a renunţat astfel la 20 de maşini de închiriat şi a împărţit restul autoturismelor pe subunităţi astfel: trei maşini pe motorină sau benzină la EC Roşia unde iniţial se ceruseră 7 maşini, trei la EC Roşiuţa unde s-au cerut, în decembrie, 6 maşini, trei la EC Lupoaia deşi aici se ceruseră prima oară 6 maşini, patru pentru ELCFU Motru şi aici cerându-se iniţial 6 autoturisme, una pentru SNLO sediul central, şi câte trei maşini pentru EC Husnicioara, pentru Mina Motru dar şi pentru EC Peşteana. La ultimele trei unităţi s-au cerut, la prima licitaţie, câte 5 maşini.
Anamaria Stoica