„La hamace”, o destinație turistică de senzație în Gorj!

7157

Zeci de tineri au venit în week-end la Baia de Fier, dar nu pentru a vizita Peștera Muierilor, ci pentru a urca stâncile de deasupra și a ajunge la hamacele suspendate la 200 de metri deasupra șoselei din apropiere. Hamacele sunt considerate „de senzație” pentru că oferă ocazia rară pentru oricine de a sta suspendat în aer în condiții de deplină siguranță. Chiar și cei cu rău de înălțime își depășesc orice temere și până la urmă încearcă o astfel de experiență, la finalul căreia se declară mai mult decât încântați de clipele de care au avut parte. Ca să ajungă în vârful stâncilor turiștii trebuie să străbată unul din cele zece trasee de via Ferrata, un fel de poteci amenajate cu cabluri pentru ancorarea turistului astfel încât deplasarea să se facă în condiții de siguranță maximă. Asta le dă încredere în forțele proprii chiar și celor mai stresați că ar putea păți „ceva”. „Din București vin și am stat mult să mă gândesc până să urc la hamace. Am rău de înălțime și nu credeam în viața mea că ajung așa de sus. De fapt, când am gândit excursia asta pentru așa ceva am optat, dar nu credeam că pot să depășesc o asemenea barieră. Este greu la nivel psihologic, dar cu încredere în oamenii de aici treci peste orice obstacol. Ghizii sunt extraordinari și nu pot decât să mă bucur că m-au ajutat să ajung în hamac și să stau acolo cred că vreun sfert de oră, dacă nu și mai bine. E ceva minunat”, a spus Andra.Prieteni ai acesteia fără rău de înălțime de abia au așteptat să ajungă în vârful stâncilor pentru a urca în hamace. Cu echipamente speciale aceștia au ajuns la ceea ce putea părea irealizabil în urmă cu câțiva ani. „Am fost în Muntenegru și m-am dat cu parașuta. Acolo mi-am depășit teama de înălțime. Merită 200% să vii aici. Am făcut și tiroliană, deci am experiență în a lucra pe cabluri la înălțime și de asta și spun că experiența de aici e una foarte faină. Acum o să mergem undeva în munți sau poate spre Cheile Oltețului, încă nu ne-am decis, ca să prindem apusul, iar de luni revenim la muncă”, a spus un alt turist. „E ceva foarte fain. E de neuitat, aș reveni oricând cu drag. Am văzut pozele și mi-am dat seama că e palpitant. Totul e fain și e sigur, adică nu ești în pericol, deși poate părea. Mă bucur nespus că am ajuns aici”, a menționat și Tudor, din Timișoara. Pentru toți ghid la hamacele suspendate a fost Gabriel Chiriac, cel care a și amenajat tabăra respectivă, dar și traseele de via Ferrata din apropierea peșterii. „Pasul psihologic este cel mai greu care trebuie făcut. Fizic fiecare dintre noi corespunde pentru a parcurge acest traseu și pentru a sta în hamace la altitudine. Pragul psihologic ține însă de noi, de ceea ce am reușit să asimilăm în experiențele noastre de viață, de puterea de autocontrol. Totul e pentru a ajunge la final acasă cu oameni fericiți că au avut o experiență unică la hamace. Am avut situații cu oameni care aveau rău de înălțime, dar care, pe parcurs, prin autocontrol și autosugestie au reușit să își învingă acest rău. Ne-am auzit apoi după câteva luni și spuneau că sunt fericiți că nu mai au acest trac la altitudine”, a precizat Dan Chiriac.
Gelu Ionescu

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here