Derogările privind timpii de conducere mai sunt valabile pe plan local până la data de 31 mai, anunţă Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).
În conformitate cu art. 1 punctul 2, din decizia nr. 2832/29.4.2020, emisă de Comisia Europeană, România este autorizată, până la data de 31 mai 2020, să acorde următoarele derogări de la aplicarea articolului 6, alineatul (1), a articolului 7 şi a articolului 8 alineatele (2) şi (6), din Regulamentul (CE) nr. 561/2006, în ceea ce priveşte conducătorii auto implicaţi în transportul de mărfuri:
• creşterea de la 9 la 11 ore a timpului de conducere zilnic maxim admisibil;
• creşterea până la cinci ore şi jumătate a perioadei maxime de conducere după care este necesară o pauză de 45 de minute;
• reducerea perioadei minime admisibile de repaus zilnic de la 11 la 9 ore;
• amânarea perioadelor de repaus săptămânal, astfel încât fiecare astfel de perioada să poată să înceapă cel târziu la sfârşitul a şapte perioade de 24 de ore de la sfârşitul perioadei de repaus săptămânal precedente