Învăţământul profesional, dezvoltat prin parteneriate cu agenţii economici

552

Reprezentanţi ai Consiliului Judeţean (CJ) Gorj, Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Gorj, ai Patronatului IMM-urilor, Camerei de Comerţ şi Industrie Gorj, asociaţiilor profesionale, agenţilor economici şi oficiilor de turism au participat vineri la o întâlnire ce a avut ca temă “Parteneriatul social – vector pentru dezvoltarea învăţământului profesional şi tehnic din judeţ”.

foto 128Practic, scopul acestei întâlniri a fost acela de a se încerca să se găsească soluţii pentru ca elevii care aleg să urmeze cursurile unei şcoli profesionale să se califice într-o meserie cerută de piaţa muncii, astfel să reuşească să se angajeze mai uşor. Pentru ca acest lucru să se întâmple este însă nevoie de o bună colaborare între unităţile de învăţământ şi agenţii economici. “Numai liceele tehnologice care au încheiate contracte-cadru cu operatorii economici vor putea primi plan de şcolarizare pentru învăţământul profesional. (…) Dezbaterile, discuţiile care au avut loc azi (n.r. vineri, 16 ianuarie) i-au incitat pe foarte mulţi, au fost interesante şi sunt convins că, prin cei care au fost prezenţi, vor ajunge la părinţi, principalii beneficiari ai activităţii noastre, pentru că până la urmă nu putem să creăm un învăţământ profesional sănătos fără aportul părinţilor. (…) Ne-a preocupat şi ne preocupă ca acele clase pe care le vom forma să fie utile iar câţi mai mulţi dintre absolvenţii acestor clase să-şi găsească cât mai repede un loc de muncă”, a declarat inspectorul şcolar general Ion Işfan. La întâlnire a participat şi preşedintele Consiliului Judeţean Gorj, Ion Călinoiu, care a ţinut că astfel de întâlniri vor fi organizate în continuare pe zone, pentru a fi identificate cât mai clar nevoile pieţii muncii. “Am văzut anul trecut cum se discuta despre dezvoltarea învăţământului de profil tehnic. Sunt adeptul acestui tip de învăţământ şi nu mi se pare corect să nu studiem piaţa şi oferta de muncă la nivelul judeţului Gorj. Nu este suficientă baza de date de la AJOFM; e nevoie să vedem pulsul real al agenţilor economici de la nivelul judeţului, din toate domeniile de activitate. Astăzi (n.r. vineri) a fost în mare parte realizată această condiţie, de a ne întâlni ca parteneri cei din educaţie cu cei din mediul economic. (…) Următoarea întrunire eu o văd pe zone, unde să fie prezenţi dascălii, părinţii şi autorităţile administraţiei publice locale. (…). Vor fi periodice aceste întâlniri, pe grupe de licee, ca să aducem cât mai mulţi din zona respectivă”, a spus Ion Călinoiu.

foto 156Specializări noi la şcolile profesionale
Pentru a veni în întâmpinarea cerinţelor pieţii muncii, şcolile profesionale din judeţ au început să-şi schimbe specializările. Este şi cazul Liceului Tehnologic Roşia de Amaradia. “Ca majoritatea liceelor din ţară, şi în judeţul nostru există licee care au avut profile pe minerit, pe mecanică în domeniul mineritului care, în momentul în care analizăm acest lucru, nu mai sunt oportune. Noi am analizat acest lucru în consiliul de administraţie al liceului şi cu administraţia locală şi am stabilit ca şcoala profesională care este utilă pentru o mare parte din absolvenţii clasei a VIII-a să fie pe un profil de construcţii. Avem şi bază materială, în sensul că avem doi agenţi economici care operează şi care au domiciliul şi sediul firmelor în Roşia de Amaradia şi sper ca în urma unui contract pe care îl încheiem cu dumnealor elevii noştri să facă practică cei trei ani de zile chiar în comuna noastră sau în comune învecinate, unde dumnealor au de efectuat construcţii, pentru că e dificil cu naveta şi cu practica zilnică a acestor elevi”, a declarat Cristinel Faităr, directorul Liceului Tehnologic Roşia de Amaradia. Şi la Colegiul “Gheorghe Tătărescu” din Rovinari s-a ţinut cont de cerinţele pieţii muncii. “De fiecare dată am ţinut cont de dorinţele dumnealor, de necesarul de forţă de muncă pentru zona noastră şi pentru anul şcolar 2015 – 2016 necesarul de forţă de muncă se rezumă la următoarele calificări profesionale: sudor, prelucrător prin aşchiere, operator maşini cu comandă numerică, electronist aparate şi echipamente de automatizări şi electromecanic. Centralizând aceste opţiuni, noi am propus pentru anul şcolar următor două clase de învăţământ profesional exact pe aceste specializări”, a precizat Dumitru Fârţă, directorul Colegiului “Gheorghe Tătărescu”.
Roxana Lupu

foto 131

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here