Comisia Europeană a anunțat un nou instrument online care le va permite profesorilor să analizeze modul în care utilizează tehnologiile digitale în activitățile lor de predare. Bazat pe o serie de întrebări, instrumentul „SELFIEforTEACHERS” îi poate ajuta să-și evalueze nivelul competențelor digitale și să identifice domeniile în care au nevoie de formare și sprijin suplimentare.
Instrumentul este disponibil acum în limbile engleză, franceză, germană și slovenă, însă în cursul săptămânilor viitoare vor urma versiuni în toate limbile oficiale ale UE.
Fiecare profesor din învățământul primar sau secundar se poate înscrie pentru a utiliza instrumentul. El este invitat apoi să răspundă la o serie de afirmații privind modul în care utilizează tehnologia, în șase domenii specifice: predarea și învățarea; găsirea, utilizarea și crearea de resurse digitale; personalizarea învățării și implicarea elevilor în învățarea practică; evaluarea și feedbackul din partea elevilor; comunicarea și colaborarea cu elevii, familiile și colegii; dezvoltarea competențelor digitale ale elevilor. Profesorul primește apoi un raport automat conținând rezultatele obținute (de la „începător” la „inovator”) și sugestii privind modalitățile de actualizare a competențelor. Utilizarea instrumentului poate fi un prim pas util pentru descoperirea punctelor forte și identificarea domeniilor în care este nevoie de dezvoltare și sprijin profesional suplimentare. Toți profesorii care-și finalizează autoreflecția pot primi un certificat și o legitimație digitală. ,,Profesorii pot utiliza instrumentul individual sau ca parte a unei echipe, de exemplu cu un grup de profesori din aceeași școală sau cu o echipă de profesori specializați din propria țară sau regiune. Acest lucru poate contribui la planificare în cadrul unei școli, al unei rețele de școli, al unei instituții de formare a profesorilor sau al unei autorități locale în domeniul învățământului. Toate răspunsurile la SELFIEforTEACHERS sunt anonime, niciuna dintre datele cu caracter personal nefiind partajată. Datele nu sunt concepute pentru a clasifica sau a evalua performanța profesorilor, ci pentru a-i capacita pe aceștia să descopere modalități mai eficace de utilizare a tehnologiei în activitatea lor didactică și de ameliorare a competențelor digitale ale propriilor elevi”, se arată în anunțul publicat pe portalul ec.europa.eu.
R.L.