La solicitarea părinţilor elevilor care învaţă la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Motru, dar şi a psihologului unităţii, săptămâna trecută s-a desfăşurat un nou cerc pedagogic, pe teme ce ţin de instruirea anti-violenţă şi nu numai. Aproape 140 de elevi au participat la activitate, informaţiile fiindu-le diseminate de agentul şef principal Cristinel Globaşu din cadrul Poliţiei Municipiului Motru.
După succesul Cercului Pedagogic „O amintire, un monolog, un strigăt şi o rugăciune” împotriva violenţei, desfăşurat în ultima lună a anului trecut, părinţii elevilor de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Motru, împreună cu psihologul Camelia Buşoi, au solicitat organizarea unei alte acţiuni de acest gen. Evenimentul s-a derulat săptămâna trecută, bucurându-se de o prezenţă numeroasă, mai exact 137 de elevi de la clasele a II-a, a III-a şi a IV-a, zece învăţătoare, psihologul unităţii, coordonatorul cercului – Felicia Bejenaru. „Am discutat teme specifice vârstei elevilor, astfel încât ei să înţeleagă şi să reţină informaţiile diseminate. Au fost teme diverse: rutiere, păstrarea în siguranţă a bunurilor personale cu care vin la şcoală, comportamentul în familie şi în societate, dar şi modalităţile de a lua legătura cu lucrătorii din poliţie pentru rezolvarea problemelor pe care le întâmpină”, a menţionat agentul şef principal Cristinel Globaşu.
Întâlnire şi cu reprezentanţii părinţilor
Nu doar copiii au fost instruiţi pe teme anti-violenţă, ci şi părinţii. Nu mai puţin de 53 de reprezentanţi ai părinţilor elevilor de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Motru au participat la o întâlnire de acest gen. „La discuţiile cu cei 53 de reprezentanţi ai părinţilor am pus accentul pe instruirea anti-infracţională şi anti-victimală a elevilor. Astfel de acţiuni nu sunt doar utile, ci şi necesare, fapt confirmat şi de cei care au participat la discuţii”, a mai spus Globaşu.Despre toate aceste acţiuni, profesorul Felicia Bejenaru a spus că sunt foarte binevenite, luând în considerare efectele negative ale violenţei. „Violenţa afectează viaţa tuturor celor care sunt victime sau martori. Pentru copii, violenţa are urmări psihologice, emoţionale şi de dezvoltare. Violenţa conduce la deteriorarea climatului şcolar, afectează raporturile elev-elev, elev-părinte, elev-profesor şi profesor-părinte, generând sentimente de insecuritate, de teamă, de incertitudine care influenţează negativ dezvoltarea normală a copilului/tânărului”, menţionează Felicia Bejenaru.
M.S.