Instituţiile publice pot accesa Programul Rabla

180

programul rablaÎncepând de anul viitor, instituţiile publice din judeţul Gorj se vor putea înscrie în Programul Rabla, ca urmare a aprobării Ordonanţei de Urgenţă 109/2010 privind unele măsuri financiar-bugetare, şi în urma propunerii Ministerului Mediului şi Pădurilor.

Instituţiile statului din Gorj vor putea accesa din 2011 Programul Rabla, alături de persoanele fizice, astfel putând fi scoase din uz sute de mii de maşini vechi şi cu un grad ridicat de poluare. Astfel, potrivit O.U.G nr. 109/2010, prin excepţie, este posibilă achiziţionarea de autoturisme în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, de către autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 21 din O.U.G nr. 34/2009.

Pentru a putea accesa Programul Rabla, instituţiile publice din judeţ trebuie să se finanţeze integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale; din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale; integral din venituri proprii.

Pentru acest an, pentru Programul Rabla au fost alocate la nivel naţional de la fondul de mediu suma de 722 de milioane de lei pentru scoaterea din uz a 190.000 de autovehicule. Până la data de 20.12.2010, au fost casate la nivelul întregii ţări un număr de 187.529 maşini. De asemenea, prin Programul Rabla, au fost cumpărate 60 000 maşini noi din care 24.880 sunt de producţie autohtonă.

Potrivit Cristinei Merfu, purtător de cuvânt al Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Gorj, în acest an, datorită programului Rabla, la nivelul judeţului nostru au fost casate circa 4.100 de autovehicule, cu mult mai multe faţă de 2009, când numărul maşinilor casate în Gorj a fost de doar 663.

Izabella Molnar

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here