Indemnizație de aproape 14.000 de lei, lunar, pentru un primar din Gorj!

4425

Primarul orașului Bumbești-Jiu, Constantin Bobaru, a avut indemnizația lunară majorată cu 20%, pe perioada implementării unui proiect derulat cu fonduri europene, ajungând la un venit salarial brut de 13.728 de lei. De o majorare de 15% a beneficiat, timp de câțiva ani, și viceprimarul Cristian Păunescu, astfel că a ajuns la un salariu lunar de 10.764 de lei. Banii în plus la indemnizațiile celor doi șefi ai urbei au venit dintr-un proiect finanțat, în mare parte, din bani europeni, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, din care, din cei 6,6 milioane de lei, cât a fost valoarea totală eligibilă a acestuia, o sumă considerabilă a fost decontată pe cheltuieli de personal.

,,Jur să respect Constituția și legile țării și să fac, cu bună-credință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor orașului Bumbești-Jiu. Așa să îmi ajute Dumnezeu!”. Acesta este jurământul rostit de Constantin Bobaru la preluarea celui de-al patrulea mandat de primar. Mai trebuie adăugat că, în exercitarea atribuțiilor sale prevăzute de lege, printre altele, primarul elaborează proiecte și strategii privind dezvoltarea unității administrativ teritoriale pe care o conduce, iar pentru asta primește o indemnizație. Proiectul ,,Îmbunătățirea calității vieții populației în orașul Bumbești-Jiu, judetul Gorj”, implementat în proporție de 98% cu fonduri guvernamentale și europene, a fost o bună oportunitate pentru primarul și viceprimarul urbei pentru a-și majora indemnizațiile pe perioada derulării proiectului care a inclus reabilitarea termică a Școlii Gimnaziale nr.1 Bumbești Jiu, dotarea acesteia cu echipamente, materiale didactice și mobilier, precum și reabilitarea a 2,4 km de străzi, sistematizarea infrastructurii rutiere și reabilitarea unor drumuri vicinale, în total, 1,4 milioane de euro.
Lucrările pentru reabilitarea termică la școala nr.1 au fost atribuite firmei Sprintscan Explorer SRL, în urma unei proceduri simplificate, pentru suma de 3,2 milioane de lei, iar contractul pentru achiziția de echipamente, materiale didactice și mobilier a fost împărțit în două loturi: mobilier școlar și, respectiv, echipamente, adică laptopuri, videoproiectoare, table interactive, contracte încredințate, direct, care totalizează 225.000 de lei. Celelalte lucrări au fost atribuite tot prin procedură simplificată, dar împărțite în trei loturi, în total peste 1,3 milioane de lei, firmei Zona D SRL din Petroșani.
La un calcul simplu, din cele 6,6 milioane de lei, cât a fost valoarea eligibilă a proiectului, suma de aproximativ 1,7 milioane de lei nu se regăsește în contractele de lucrări, ceea ce înseamnă că banii au fost decontați pe cheltuieli de personal, adică pentru echipa de proiect, dar și pentru majorarea indemnizațiilor primarului și viceprimarului. Trebuie spus totuși că, Legea cadru privind salarizarea personalului plătit din fondurile publice le conferă dreptul primarilor/viceprimarilor unităților administrativ-teritoriale care implementează proiecte finanțate din fonduri europene nerambursabile să-și majoreze indemnizațiile, însă această majorare se aplică proporțional cu timpul efectiv alocat activităților pentru fiecare proiect și se acordă numai dacă cheltuielile de personal sunt eligibile a fi rambursate din fonduri europene.
Claudiu Matei

1 COMENTARIU

  1. De ce ,primari sant ;;etichetati –demnitari?ei sant –-SALARIATI–urbei,alegatorilor.Am avut si noi asemenea ;;demnitar;;care nici nu se uita la tine cand intrai in birou si cand i-am explicat ca acel birou este al nostru,iar el trebuie sa primeasca oameni,ridicanduse de pe scaunu plati de noi si sa ne ureze un;;bine a-ti venit,luati locetc.Nu a inteles ,iar urbea l-a zburat –de la GUVERNARE.–acest lucru a fost inteles de urmatoru primar si akm mergi cu drag ,la noi in primarie;

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here