Începe Atelierul național de Poezie și Critică a Poeziei ,,Serile la Brădiceni”, ediția a XXIII-a

1556

Început în 1997, propus și inițiat de Ion Cepoi, proiectul a avut șansa ca încă de la prima ediție să beneficieze de eforturile organizatorice ale unor oameni pentru care poezia a fost și a rămas nu doar o stare de spirit sau o mărturie de credință veșnică întru veșnicia limbii române, ci însăși rațiunea de a exista ca membri ai unei comunități ce respectă valorile culturale ale acestei țări, pe lângă cel amintit deja menționându-i pe Viorel Gârbaciu, Ion Popescu-Brădiceni, generalul (colonel pe atunci) Constantin Codiță.

Acestora li s-au adăugat în timp Alexandra Andrei, Olimpia Bratu, primarii succesivi ai localității Peștișani, fundații și asociații culturale diverse.
De-atunci și până acum, beneficiind de la o vreme și de sprijinul Uniunii Scriitorilor din România, Brădicenii au devenit la fiecare început de toamnă o cetate a poeziei românești contemporane, putând afirma chiar că pagini importante ale istoriei literare naționale au fost scrise aici, în satul în care însuși Brâncuși a învățat câțiva ani la școala ce din fericire încă mai există.
În ceea ce privește programul ediției 2019, organizatorii (Asociația cultural literară Serile la Brădiceni, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Gorj, Primăria și Consiliul local Peștișani, Teatrul ,,Elvira Godeanu” Târgu-Jiu), având și de această dată ca partener Uniunea Scriitorilor din România, și-au propus următoarele:
Sâmbătă, 7 septembrie 2019, ora 17.00 la Teatrul Dramatic „Elvira Godeanu” din municipiul Târgu-Jiu Lansare de reviste: „Miracol de Brădiceni, „Ceașca de cafea”, „Caietele Columna” Lansare de cărți: Colecția „Serile la Brădiceni – Și luna era verde” de Ion Căpruciu, „Desagii cu sublim”, „Ordinul lui Orpheus” de Ion Popescu-Brădiceni, „Și a fost 1 Decembrie la Alba” (antologie) de Paula Romanescu; „Trezirea din vis” de Mitel Milosteanu; „Upercuturi în bărbia minciunii”, „Din lupta cu sinele” de I.D. Sicore; „Pe dealuri cu moartea” de Mircea Liviu Goga; „Rolul literaturii pentru copii în formarea și dezvoltarea personalității și a limbajului la preșcolari și școlari” de Valentina Maria Zlate-Licăreți, „O propunere de metamanual alternativ pentru predarea literaturii și limbii române și a lecturii literare suplimentare în învățământul primar la clasa a IV-a” de Antonela – Liana Aninoiu, „Valorificarea pedagogică, metodico-didactică, a poveștilor lui Ion Creangă în învățământul primar” de Maria-Mădălina Șendroiu, „Carte în cinci: o mână de poeți” (antologie) de Paul ARETZU, Julien Caragea, Nicolae Coande, Anton Jurebie, Lazăr Popescu, „Ziua Mondială a Poeziei la Petroșani” de Mihai Barbu și Ioan Lascu, „Ascultând cum crește iarba” de Mariana Popeangă Cornoiu; „Castelul” de Aurel Antonie, „Provincia Coșmarului” de Silviu Doinaș Popescu; „Cealaltă Viață”, „Ratații” de Gellu Dorian; „Mateiu I. Caragiale – fizionomii decadente” de Angelo Mitchievici
Duminică, 8 septembrie 2019, ora 10:00, la Biserica monument Brădiceni și la Căminul Cultural din Brădiceni
– Ceremonia decernării premiilor naționale „Serile la Brădiceni” pentru poezie și critică literară
– Podium poetic
– Momente poetico-muzicale cu Mircea Suchici
Participă scriitorii: Angelo Mitchievici, Gellu Dorian, Paul Aretzu, Gheorghe Grigurgu, Daniel Cristea-Enache, Nicolae Rădoi, Ion Popescu-Brădiceni, Lazăr Popescu, Adrian Frățilă, Spiridon Popescu, Vasile Ponea, Ion Căpruciu, Silviu D. Popescu, Alex Gregora, Mircea Bârsilă, Zenovie Cârlugea, George Drăghescu, Zoe Elena Deju, Nicolae Dragoș, Mircea Tutunaru, Ion Mocioi, Cristian George Brebenel, Gelu Birău, Radu Cârstoiu, Dan Pupăză, Florian Saioc, Valeriu Butulescu, Ion Trancău, Vasile Vasiescu, D. Milosteanu, Mircea Suchici, Paula Romanescu, Aurel Antonie, Victoria Stolojanu-Munteanu, Romulus Scorei, Ion C. Gociu, Cosmin Pigui, Constantin Mircioiu, Persida Rugu, Nicoleta Crăete, Teodora Cristina Ciobanu, Grigore Marian Dobreanu, Ion Cepoi
Laureații acestei ediții sunt Gellu Dorian – poezie și Angelo Mitchievici- critică a poeziei. Premiile pentru cei doi sunt acordate de Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Gorj, responsabilii de program fiind Ion Popescu-Brădiceni, Ion Cepoi, Dan Popescu.
Izabella Molnar