Un drum al nervilor şi batjocurii! Și nu este vorba de vreo uliță dintr-un cătun mărginaș al Gorjului, ci despre Drumul Național 67D, mai exact porţiunea de şosea de la ieşire din Tg-Jiu spre Lelești. La o simplă căutare pe internet, drumarii au anunțat aproape lunar că ,,încep lucrările”, ,,va începe modernizarea”, ,,DN67D intră în reabilitare” sau chiar ,,se lucrează pe DN67D”. În realitate, drumul e plin de denivelări, iar tronsonul dintre cartierul Bârsești și localitatea Lelești a devenit chiar periculos pentru șoferi, iar siguranța traficului e pusă în pericol. În urmă cu două luni au fost peticite câteva gropi pe o distanță de 300 de metri și cam atât. De ce nu încep totuși lucrările? Pentru că nu s-a finalizat recepția la lucrările care au avut loc în urmă cu cinci ani (!?).
Tronsonul de drum de la ieșirea din municipiul Tg-Jiu spre Tismana, până în localitatea Lelești, este plin de capcane pentru şoferi. De-a lungul timpului, drumul Tg-Jiu – Baia de Aramă a beneficiat doar de câteva peticeli, iar în urmă cu cinci ani a fost turnat un covor asfaltic superficial.
În urmă cu exact trei ani se prefigura o reabilitare serioasă a acestui drum, cu amenajări de acostamente, execuția unui pod nou și reabilitarea altor 13, consolidarea unor porțiuni și lucrări de siguranță a circulației. Contractul a fost câștigat de Ydail Construct SRL pentru suma de 57.778.644 de lei, adică în jur de 11,6 milioane de euro și prevedea ,,elaborare PTH, DE, documentație obținere avize, acorduri, autorizație de construire și Asistență tehnică pe parcursul execuției de lucrări și Exevuție lucrări pentru obiectivul ,,Consolidare și amenajare scurgere ape pe DN 67D km 0+000-42+000”. Aceste lucrări s-au desfășurat pe parcursul a doi ani și, la finalul acestora, se aștepta asfaltarea drumului.
La finele lunii iunie a acestui an, a apărut un nou contract în sistemul de achiziții publice, cu același obiect, dar cu o sumă și cu un constructor diferit.
Route Center Construct SRL din Mehedinți a fost desemnată câștigătoare cu prețul de 58.300.750 de lei (aproape 11,7 milioane de euro). Lucrările de asfaltare n-au început încă, iar drumul arată jalnic, însă în urmă cu circa două luni s-a început peticirea acestuia pe o porțiune de 300 de metri, în pădure la Bârsești.
Au fost decopertate și, ulterior, asfaltate câteva porțiuni care chiar nu puneau probleme șoferilor și lucrările au fost abandonate exact cu câteva zeci de metri înainte de una din denivelările care pune în pericol traficul pe acel tronson.
În urmă cu două săptămâni, reprezentantul DRPD Craiova, Cristi Tudor, dădea asigurări în presa locală că lucrările de modernizare a Drumului Național 67 D Târgu Jiu – Tismana – Baia de Aramă vor începe în perioada următoare, iar întârzierea acestora a fost cauzată de faptul că nu s-a finalizat recepția stratului de asfalt care a fost așternut în urmă cu aproximativ cinci ani.
Totuși, reprezentantul DRDP a admis că trebuie modernizat, în prima fază, sectorul de drum din pădurea de la ieșire din Târgu Jiu, pentru că drumul prezintă mari denivelări. „Ne dorim ca prima dată să fie rezolvate denivelările din zona pădurii dintre Bârsești și Lelești. Nu vrem să intrăm așa în iarnă, pentru că nici nu se poate deszăpezi.
Termenul de finalizare al lucrărilor va fi prelungit cu perioada în care nu s-a putut lucra. S-au desfășurat lucrări la poduri și chiar s-au construit noi poduri“, a spus Tudor.
Trebuie spus că, deocamdată, nu există niciun semn că ar începe lucrările în acea zonă.
Adică nu există vreo semnalizare a drumului, vreun utilaj sau o minimă organizare de șantier, ci doar două panouri, la ieșirea din Tg-Jiu și la intrare în Lelești, vechi de când se lucra la poduri și podețe, în care constructorul Ydail Construct își cere scuze pentru disconfortul creat.
Claudiu Matei
Drumul a fost refacut de curand si ar fi fost ok daca nu ar fi lasat dinadins locuri problematice fara sa le intareasca, sa le consolideze. Daca tineti minte, aceleasi „gropi” rotunjite erau si in asfaltul vechi. Acolo trebuia consolidat terenul dar ei probabil doar au pus asfalt nou fara consolidari ale terenului. Bineinteles, sa mai fure niste bani de la refacerea lui… refacere ce nu ar fi fost necesara daca se facea lucrarea asa cum trebuie… hoti si nerusinati… ce sa mai zic de gropile in asfalt pe DN67 cum cobori de la padurea colorata, spre Sarbesti… le-au lasat acolo pana o sa moara iar cineva… ce sa mai si zicem…
Tudor, numele ăsta vă spune ceva ? Este cumva fiul celui care a aruncat piatra pe drumul înspre Vâlcea de a pus la cheltuială sute de șoferi pentru schimbarea parbrizelor? De ce oare numai în România un carnet de partid te poate cocoța in funcții pentru care nu ai nicio calificare. De ce nepotismul și tupeul sunt criterii de promovare ? Cum astfel de inșii mai pot acum, anul 2024, la 35 de ani de la răzmeriță, să mai apară în posturi decizionale ?