Încă un gorjean îşi caută dreptate la CEDO – Un proces, zece “bâlbe” grave ale magistraţilor

167

deschidereGorjeanul Cristinel Gârlea se poate considera, cu uşurinţă, o victimă a sistemului primitiv de justiţie atât din judeţul nostru cât şi din judeţul vecin, Dolj.

Şi asta deoarece, în decursul unui an şi jumătate, de când se judecă cu Regionala CFR Craiova-Divizia Trafic, contestând în instanţă decizia şefiilor săi de a fi sancţionat din funcţie, pentru o faptă care nu contrazicea regulilor de serviciu, omul a avut parte de numeroase greşeli flagrante făcute de magistraţi. Astfel, în sentinţele date de Tribunalului Gorj şi Curtea de Apel Craiova apar pe puţin zece greşeli care au determinat tărăgănarea procesului şi au influenţat, potrivit reclamantului, chiar decizia judecătorilor. Omul arată cu degetul, în special, spre magistratul Stelian Victor Ulmet, de la instanţa gorjeană.

1Cristinel Gârlea a început să îşi apere drepturile în instanţă pe 4 decembrie 2008. Omul, fusese sancţionat la serviciu, acesta lucra în funcţia de impiegat de mişcare în Gara Târgu-Jiu, pentru că nu ar fi anunţat şeful staţiei, pe data de 28 septembrie 2008, cu privire la situaţia trenului nr.30402, care ar fi staţionat nejustificat în gară, peste două ore. Instanţa de judecată nu spune nimic însă despre ,,valurile” care s-au făcut atunci în Gara Târgu-Jiu, deoarece trenul de marfă respectiv, încărcat cu apă minerală, trebuia să ajungă la Bucureşti de urgenţă iar încărcătura trebuia să fie livrată Administraţiei Prezidenţiale.

Defecţiunea trebuia acoperită

2Astfel, în acea zi, la orele 10.06, în staţia CFR a municipiului soseşte trenul 30402, ,,nesemnalizat instrucţional, adică neavând cârlig de tracţiune la unul din vagoanele semnal, discul roşu fiind agăţat pe cutia vagonului”. Defecţiunea, constatată la ultimul vagon din compunerea trenului, a fost sesizată în staţia CFR Strânbuţa, aflată la intrarea pe Defileul Jiului, la orele 8.40, angajaţii de aici emiţând şi o dispoziţie care prevedea şi verificarea trenului de către Revizia Vagoane în staţia Târgu-Jiu. Cristinel Gîrlea, impiegat de mişcare în Gara Târgu-Jiu alături de un alt coleg de serviciu, Florin Ştraţ, constată că, marfarul aparţinând firmei private SERVTRANS INVEST Bucureşti, nu era însoţit de şef de tren şi nici de revizie de vagoane a societăţii, fapt de care nu 3avea cunoştinţă însă operatorul de circulaţie. Cei doi i-au cunoştinţă şi despre destinaţia trenului şi despre încărcătura acestuia. La orele 10.35, impiegatul de mişcare dispozitor, Cristinel Gîrlea, aduce la cunoştinţă toate aspectele constatate, printr-o telefonogramă, operatorului de circulaţie. La aceeaşi oră, mecanicul marfarului, înscrie neregula constatată, şi la Târgu-Jiu, în registrul de mişcare, prezentând şi un proces-verbal încheiat cu şeful staţiei CFR Baru Mare, în care se arată că trenul a avut probleme tehnice, la vagonul de semnal, fiind consemnată existenţa cârligului de tracţiune rupt. Impiegatul din Târgu-Jiu îl întreabă pe mecanic, prin staţie, ce va face în legătură cu expedierea trenului, mecanicul răspunzând că aşteaptă un răspuns adecvat în privinţa părăsirii staţiei din municipiu de la firma în posesia căruia se afla marfarul. La orele 11.55, mecanicul trenului face o nouă însemnare în registrul de mişcare expeditor, prin care consemnează că, în urma dispoziţiei unuia dintre operatorii SERVTRANS, s-a dispus ca trenul să nu plece din staţia CFR, fără vagon semnal, până la remedierea cârligului rupt.

Trenul pus în mişcare, ca urmare a ameninţărilor

Regulatorul de circulaţie Craiova, ing. Popa Ingineru Gheorghe, cât şi regulatorul de circulaţie Craiova, Constantin Glodeanu, cer însă ameninţător celor doi să expedieze trenul, cu neregula arătată. La 14.25 trenul este repus în mişcare deşi exista riscul major al unei catastrofe feroviare. Cei doi, în loc să fie lăudaţi, pentru constatarea lor, sunt anchetaţi şi sancţionaţi. Cristinel Gârlea ajunge în spital ca urmare a evenimentelor, starea sa de sănătate fiind afectată. Ambii sunt transferaţi la două staţii CFR mult mai mici, fiind înlocuiţi din funcţii.

Procesul şi erorile lui

Procesul început la Tribunalul Gorj la sfârşitul lui 2009 nu este nici în prezent finalizat, pe data de 6 iulie magistraţii Curţii de Apel Craiova judecând contestaţia în anulare depusă de Cristinel Gîrlea. Pe parcursul procesului sentinţele sunt pigmentate de greşeli în locul petentului, Cristinel Gârlea, fiind pus, de mai multe ori, un alt nume din dosar, de regulă cel a lui Gheorghe Ciobescu. Mai mult intimata SNTFM CFR Trafic apare, tot de mai multe ori, drept SNTFM CFR Marfă în acelaşi dosar. În redactarea sentinţei instanţa se contrazice, de asemenea, de mai multe ori asta în condiţiile în care omului i se spune să abandoneze procesul deoarece se luptă cu morile de vânt.

Oprirea-CEDO

,,De cel puţin zece ori mi s-a greşit în dosar, am sesizat, am cerut să se corecteze şi în replică se făceau alte greşeli. Nu este posibil aşa ceva”, susţine Cristinel Gârlea care speră încă să îşi facă dreptate dacă nu în ţară măcar la CEDO. ,,Sper să mi se facă dreptate şi asta deoarece mi s-a încălcat un drept al meu. Dacă nu mi se rezolvă pozitiv contestaţia în anulare mă duc la CEDO, nu mai am încredere în justiţia românească. Am văzut prea multe bâlbe, am pierdut prea mulţi bani”, a declarat impiegatul. Omul a făcut şi plângeri penale împotriva celor implicaţi în evenimentele din 2008, Gheorghe Ciobescu şi Victor Frăsinoiu, dar celor doi li s-a dat neînceperea urmăririi penale.

Gârlea susţine însă că va continua acest demers,indiferent de consecinţe.

Anamaria STOICA

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here