Încă 20 de noi trenuri electrice pentru România! Vor tranzita și Târgu Jiul

968

Marți, 19 decembrie, la Ministerul Transporturilor a fost încheiat contractul de achiziție pentru rame electrice interregionale, între Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) și producătorul polonez PESA. Acesta presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs, existând posibilitatea suplimentării cu încă nouă rame.

Potrivit ARF, contractul presupune achiziția a 20 rame electrice de lung parcurs și mentenanța acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de a suplimenta, prin act adițional, comanda inițială. Astfel, se poate ajunge la o achiziție de 29 de unități, cu o perioadă de mentenanță de 30 de ani. De asemenea, se vor asigura de către furnizor și servicii de instruire a personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și utilizarea aplicațiilor software. Valoarea totală a proiectului este de 1.106.400.000,00 lei, fără TVA, dintre care 830.400.000,00 lei reprezintă valoarea ramelor și 276.000.000,00 lei serviciile de mentenanță. Finanțarea proiectului este asigurată din Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
”În cea ce privește termenul de livrare al primei rame, precizăm că acesta este de 24 de luni de la semnarea contractului. Ramele electrice sunt compuse din trei vagoane și asigură 191 de locuri pe scaune. Unitățile sunt prevăzute cu sistem de semnalizare și siguranță ERTMS nivel 1 și nivel 2, precum și cu sistemul național PZB90. Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, o zonă bar/bistro, o zonă pentru călători cu dizabilități, cu două amplasamente conform standardelor în vigoare, precum și de o zonă destinată distribuirii automate de bilete și aparate de compostat. Materialul rulant achiziţionat de către ARF în cadrul acestui proiect se pune la dispoziţia operatorilor de transport feroviar de călători în cadrul CSP 2022-2032, în conformitate cu prevederile Metodologiei de alocare a materialului rulant nou achiziţionat, pe următoarele rute de circulație: Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova; Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani -Iași/Suceava; Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava; Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) – București – Ciulnița – Călărași. Conform analizei de exploatare a liniilor în curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea și Craiova – Calafat, extinderea serviciilor, după finalizarea electrificării implică și următoarele rute de circulație: Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova – Calafat. Achiziționarea noilor rame electrice RE-IR2 va contribui la asigurarea mobilității, scăderea timpilor de călătorie și îmbunătățirea nivelului general al calității și confortului serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată, concomitent cu creșterea eficienței serviciilor de transport feroviar de călători, prin diminuarea necesarului de compensare raportat la indicatorii tren-km și călătorii transportați”, au anunțat reprezentanții Autorității pentru Reformă Feroviară.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.