În prima zi oficială de muncă din 2019 – Minerii de la Cariera Roșia au fost lăsați fără transport intern!

51

Salariații din producție, de la Criera Roșia aparținând CE Oltenia, au parcurs ieri, pe jos, între 5 și 7 km pentru a ajunge în sectoare de activitate ale unității miniere. Minerii au făcut asta, nu pentru a-și întreține astfel forma fizică la început de an, ci, în lipsa mașinilor de transport intern și la presiunea șefilor care le-au indicat să nu comenteze ci să meargă pe jos spre punctele de lucru. Problema de la Cariera Roșia se datorează expirării contractului de prestări servicii cu firma privată care a asigurat transportul intern în carieră până 31 decembrie 2018. Firma în cauză aparține, potrivit salariaților unității miniere, omului de afaceri Nicu Sarcină.

• Dubele de transport intern, trase pe dreapta
• 900 de angajați au mers pe jos, în frig, spre utilaje
• Șeful Carierei Roșia a dat vina pe superiorii din CEO care nu au luat măsuri pentru transportul intern

În timp ce boșii din CE Oltenia se plimbă cu mașini noi, compania achiziționând mai mulți bolizi de lux la final de an 2018 pentru executiv dar și 20 de mașini marca Hyundai, Dacia Logan sau Dacia Duster(pe programul Rabla) pentrul restul șefilor, salariații Carierei Roșia, una dintre cele mai bune deține de companie, merg pe jos între 10 și 14 km zilnic, dus-întors, pentru a ajunge la punctele de lucru din unitate și pentru a reveni iar la vestiare. Situația se înregistrează o dată cu începutul de an 2019, când administrația nu a luat în calcul că, vechiul contract privind transportul intern al salariaților din producție a expirat și trebuia reînnoit o dată cu începutul lui 2019. Drept urmare, ieri, aproximativ 300 de salariați ai carierei, doar de la primul schimb, au parcurs pe jos drumul lung spre utilaje. Același lucru l-au făcut și salariații din schimburile doi și trei, afectați de lipsa contractului cu transportatorul privat fiind, de fapt, în jur de 900 de angajați ai Carierei Roșia.

Șeful carierei e mic, nu știe nimic!
Inginerul-șef al Carierei Roșia, Ion Mogoș, a fost chemat de angajați și de liderii de sindicat, joi, în fosta cantină a carierei pentru a da explicații în legătură cu lipsa serviciului de transport dar și a transferurilor făcute peste noapte în mai multe sectoare, 10-12 salariați fiind afectați. Mogoș a spus doar că administrația e de vină că nu a prelungit contractul expirat cu transportatorul și a menționat că nu știe când se va rezolva problema. Legat de transferul angajaților carierei, mai mulți electricieni și lăcătuși mecanici fiind afectați de asta din 3 ianuarie, Mogoș ar fi explicat că măsura trebuia luată pentru că nu este personal suficient în producție. Salariații au fost dezamăgiți dar au realizat că nu au ce face și au plecat pe jos spre sectoarele de activitate, liderii de sindicat spunându-le, în schimb, angajaților că abia de acum vor apărea adevăratele probleme în CEO, compania finalizân 2018 pe pierdere.
ANAMARIA STOICA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here