Grup de acțiune anti-bullying în fiecare școală

2120

Fiecare școală va avea un grup de acțiune anti-bullying, din care vor face parte maximum 10 membri și care va avea rolul de prevenire, identificare și soluționare a acestui tip de comportament între elevi, prin acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice. Normele metodologice de aplicare a Legii împotriva violenței psihologice – bullying au fost publicate miercuri, 10 iunie, în Monitorul Oficial.

Din grupul de acțiune vor face parte directorul unității de învățământ, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței, inclusiv a violenței psihologice – bullying, doi sau mai mulți reprezentanți ai elevilor, un reprezentant al părinților, reprezentanți ai autorității locale. Obiectivul legii este facilitarea creării unui climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învățare și asigurarea stării de bine a antepreșcolarului/preșcolarului/elevului în unitatea de învățământ.

Toleranță zero la violență
„Fiecare unitate de învățământ are obligația de a introduce în Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) obiectivul „școală cu toleranță zero la violență”. În plus, pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice, în perioada următoare, Ministerul Educației și Cercetării va realiza Ghiduri de bune practici pe cicluri de învățământ, privind modul de interacțiune și de intervenție în situațiile de violență psihologică – bullying”, precizează Ministerul Educației.
Implementarea planului anti-bullying, la nivelul fiecărei unități școlare, presupune: activități de informare și conștientizare asupra fenomenului pentru personalul școlii, copii și părinți; măsuri de comunicare și informare internă cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare și intervenție a situațiilor de bullying în spațiul școlar; proceduri de intervenție în acest caz; responsabilizarea cadrelor didactice în scopul intervenției imediate.
De asemenea, implementarea planului presupune organizarea de concursuri, teatru forum ș.a., în scopul încurajării respectării valorilor și misiunii declarate a școlii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situațiilor de bullying; atragerea părinților în participarea la dezbateri și sesiuni de informare; activități de măsurare a impactului acțiunilor.
Pentru a face cunoscute modalitățile de intervenție în cazul de bullying, începând cu anul școlar 2020-2021, unitățile de învățământ preuniversitar pot afișa infografice accesibile tuturor copiilor, cadrelor didactice, personalului auxiliar și părinților.
I.I.

1 COMENTARIU

  1. Este un lucru foarte bun, copii atunci cand sunt victimele acestui bully-ing nu vorbesc cu nimeni despre acest lucru iar situatia poate sa degenereze. Dar si profesorii trebuie sa fie mai implicati si sa opreasca orice situatie pe care o observa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.