Gropile şi drumurile proaste îi fac pe acerişti să protesteze

130
Membrii Automobil Clubul Român (ACR) protestează din cauza stării deplorabile în care se află drumurile din ţară. Protestul este organizat la nivel naţional, dar la acţiune participă şi cei peste 6000 de membri ai ACR-ului din Gorj. Printr-un comunicat remis presei, aceştia îşi exprimă şi nemulţumirile faţă de pasivitatea în care autorităţile, dar, în special Ministerul Transporturilor, înţeleg să trateze problema infrastructurii la nivel naţional.

Revoltaţi de faptul că anual se percep taxe destul de mari pentru rularea automobilelor pe drumurile publice, membrii ACR îi reproşează actualului ministru al Transporturilor faptul că aplică o politică guvernamentală defavorabilă intereselor şoferilor şi proprietarilor de maşini. Directorul ACR Gorj, Ion Berbecel, spune că prin acest protest se doreşte „tragerea unui semnal de alarmă către toţi factorii implicaţi, pentru schimbarea situaţiei”.
Boc, luat la bani mărunţi de către automobilişti
În comunicatul de presă se menţionează şi faptul că miliardele de euro cumulate din taxele pe drumuri obligatorii nu sunt justificate dar nici utilizate în mod eficient. „În timp ce primul ministru al României, Emil Boc prin toate mijloacele media ne anunţă că doreşte o relansare economică prin investiţii îndeosebi în infrastructură, la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii se organizează adevărate comandouri care au un scop contrar, respectiv reducerea locurilor de muncă şi aruncarea în şomaj a sute sau mii de oameni! Automobiliştii plătesc din greu tot felul de taxe, între care multe ajung la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii iar noi, plătitorii, nu am fost niciodată informaţi public despre cheltuirea fondurilor acumulate care anual ajung la cca. 1,5 miliarde Euro numai din taxa de drum, fără a lua în calcul alte taxe. Auzim că iarna grea ne prevesteşte o vară groaznică, deoarece nu mai sunt bani pentru astuparea gropilor”, reclamă aceriştii gorjeni. ,,Oare pentru câteva zile cu zăpadă s-au cheltuit toţi banii de întreţinere a drumurilor pe anul 2010? În ultimele zile l-am auzit chiar pe primul ministru întrebându-se de ce nu avem utilaje corespunzătoare de deszăpezire. Oare conducerea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a crezut că România se află într-o zona tropicală şi nu va avea iarnă”, se întreabă membrii ACR din judeţul Gorj.
Unde duce haosul legislativ
De asemenea, liderii Automobil Clubul Român reclamă şi faptul că legea este aplicată după ureche în cadrul ministerului de resort, de unde şi organizarea dezastruoasă din teritoriu : „Ilegalităţile din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii sunt la ele acasă; Ordinele ministrului încalcă norme elementare de legalitate ca şi când nu ar exista jurişti angajaţi în acest minister.
Mai nou, se emit ordine ale ministrului care încalcă grosolan Constituţia şi care interzic dreptul la muncă în România în sectorul privat şi se aruncă oamenii în şomaj. Este vorba de persoanele fizice autorizate care efectuează ore de instruire pentru obţinerea carnetului de şofer şi de şcolile de şoferi organizate de asociaţii şi fundaţii în baza Legii asociaţiilor şi fundaţiilor (246/2005) interzise printr-un ordin al ministrului (1019/2009)”, se arată în acelaşi comunicat de presă.
,,Distrugerea şoselelor este iminentă! Există mai multe regii autonome în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi se întâmplă cam aşa: cei de la Drumuri reclamă că se strică şoselele iar cei de la Autoritatea Rutieră se ocupă de orice, mai puţin de protecţia drumurilor! Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a demonstrat că nu este în stare să armonizeze activităţile structurilor subordonate, aşa cum este scris în Programul de Guvernare”, mai susţin aceriştii.
Ce se cere Guvernului
ACR solicită Executivului sancţionarea celor de se fac vinovaţi de întârzierea Programului Naţional „Autostrăzile României” şi de modul inadmisibil în care s-a realizat deszăpezirea şoselelor naţionale şi a autostrăzilor din ultimele săptămâni. Se mai cere justificarea modului în care au fost utilizaţi banii strânşi din taxele de drum iar în final, ACR-iştii propun înfiinţarea unui Consiliu Naţional de Siguranţă Rutieră.
Oana Paloş

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here