Gradaţii de merit, pe cinci ani

153
Începând din acest an, profesorii nu vor mai primi salarii de merit. În schimb, o parte dintre aceştia, în urma evaluărilor, ar putea primi gradaţii de merit, care le vor rotunji salariile şi care se vor acorda pe o perioadă mai mare decât în anii trecuţi.

Cadrele didactice care cred că pot beneficia de o astfel de gradaţie de merit îşi pot depune dosarele începând de luna viitoare. „Este adevărat, începând cu anul acesta salariile de merit nu se mai acordă, în schimb avem noutăţi în ceea ce priveşte acordarea gradaţiilor de merit”, a declarat Gheorghe Mitescu, inspector şcolar general adjunct. Acesta a mai spus şi că numărul gradaţiilor de merit reprezintă, de fapt, 16% din numărul posturilor didactice de la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Gorj.
Evaluare pe patru ani
În anii trecuţi, aceste gradaţii de merit se acordau pe patru ani, începând din acest an fiind primite pentru 5 ani. „Cuantumul gradaţiilor de merit reprezintă 25% din salariul de bază şi noutatea care survine este faptul că se acordă pe cinci ani, faţă de patru ani cât era până acum, începând cu 1 septembrie anul acesta”, a spus Mitescu. Pentru acordarea, anul acesta, a gradaţiilor de merit, se va evalua activitatea şcolară a profesorilor începând de la data de 1 septembrie 2005 şi până la 31 august 2009, banii urmând să îi primească din toamna lui 2010.
Dosarele se depun de luna viitoare
„Deja suntem în pregătire pentru a demara procedurile, în zilele următoare se vor elabora fişele de evaluare pentru toate categoriile de personal care poate să beneficieze de aceste gradaţii de merit. Din 15 martie fişele sunt gata şi începe depunerea dosarelor”, a completat inspectorul şcolar. Astfel, începând de pe 15 martie, profesorii care au suficientă vechime şi activitate şcolară cu rezultate bune pot completa cererile tip şi îşi pot depune dosarele în vederea obţinerii acestor venituri, până pe 12 aprilie.
Se vizează progresul şi performanţele elevilor
În perioada 15 – 20 aprilie, Consiliul de Administraţie al Inspectoratului va face o analiză a dosarelor cu consultarea consiliului consultativ, fiind totodată elaborat şi raportul referitor la activitatea candidatului în specialitate. În verificarea dosarelor un cuvânt de spus vor avea şi sindicaliştii. Profesorii nemulţumiţi de rezultatele din urma evaluării, pot depune contestaţii în perioada 13 – 17 mai. Potrivit metodologiei, criteriile de evaluare a activităţii pentru personalul didactic de predare vizează în special progresul şcolar şi performanţele elevilor din clasele pe care cadrul didactic le-a avut în încadrare în perioada evaluată.
Dorina Cioplea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here