Gorjul se mândrește cu George Catan, ocupantul locului I la motociclism viteză în cadrul Campionatului European BMU-clasa F1000 de la Adâncata! Sportivul caută SPONSORI

3693

George Catan, în vârstă de 20 de ani, student la Universitatea București-Facultatea Administrația Afacerilor, este singurul sportiv din Gorj, care practică motociclism viteză la nivel înalt și mai mult a reușit, de două ori chiar, să urce pe podium la o competiție europeană de gen. Pe lângă talent, sacrificii, dăruire și multă pasiune pentru acest sport, George are nevoie însă și de o susținere financiară pentru achiziționarea strictului necesar în vederea continuării acestui sport, dar și pentru a face performanță în motociclism. Mai exact, tânărul sportiv are nevoie de un sponsor principal care să-i ofere o susținere financiară anuală pentru achiziționarea materialelor de concurs, aici intrând anvelope, mecanici, benzină, costuri de transport și alte mici cheltuieli.

Studentul George iubește motociclismul de la cinci ani când a primit prima motocicletă cu un motor de drujbă. ,,Am început să prind gustul mersului pe bicicletă încă de la vârsta de 2 ani. Dorința de a experimenta mai multă viteză, cât și oamenii potriviți din jurul meu, mi-au oferit șansa de a aprinde scânteia viitoarei pasiuni. Am primit prima mea motocicletă cu motor de drujbă, la vârsta de 5 ani. A fost o curată nebunie! Așa a început totul. De-a lungul anilor, mi-am hrănit curiozitățile manevrând diferite scutere și motociclete de teren, forjându-le pe drumurile pietruite de la țară.
Însă adevărata adrenalină am simțit-o abia atunci când bunicul, intuindu-mi înflăcărarea, mă lua cu scuterul și mă lăsa ca să îl manevrez singur. Mă simțeam parte din lumea șoferilor, fapt ce mi-a alimentat și mai mult dorința de a deveni unul adevărat… cu permis! Am început să urmăresc documentare despre motociclete, curse și tot ceea ce înseamnă MOTORSPORT. În timp ce prietenii mei priveau desene animate, eu trăiam suspansul curselor dintre Rossi și Stoner și mă imaginam pe pistă alături de ei. M-am îndrăgostit iremediabil de această lume și mi-am dorit tot mai mult să o gust.
Am știut încă de pe atunci că această dragoste va dura o viață și nu mă va dezamăgi niciodată. Dacă mi-am îndeplinit visul? Ei bine, nu pocnind din degete s-a întâmplat. Viața este dură. Crescut de un singur părinte, cu o situație financiară modestă, nu am putut să mă ating de această lume așa ușor. M-a dezamăgit faptul că banii au atâta putere și pot sta în calea unui vis. Uneori am vrut să renunț. Cu un efort financiar din partea mamei, care a crezut mereu în mine, am făcut primul pas, carnetul de A1. Apoi am început să caut soluții pentru achiziționarea unui motor, când singurele ,,averi” pe care le aveam erau un calculator și un telefon. Le-am vândut fără niciun regret pentru un chopper chinezesc de 125, de la care am cele mai frumoase amintiri pe care un copil de 16 ani le-ar putea avea. Am prins între timp și gustul modificărilor și a sutelor de kilometri parcurși pe cont propriu.
Trăirile mele au luat amploare, mi-am făcut prieteni bikeri cu experiență, am început să merg la diverse întruniri în Deva, Timișoara, Tr. Severin. Trăiam momentul! Aveam 18 ani, iubeam motoarele și nu aveam bani, eram nebun. Nu știam nici că voi avea parte de surpriza vieții mele”, a spus George.„Am primit o motocicletă nouă de la unchiul meu! Era un Ducati MONSTER 821, 812 cmc. Nu știam ce să fac mai întâi, să-mi îmbrățișez motorul sau unchiul? Stângaci am început să o cunosc mai bine, atât de bine, încât în prima săptămână am parcurs peste 1000 de km. Dependent de ideea de a fi cel mai rapid, am învățat de la ceilalți cum să abordez un viraj, cum să pun frână pe un motor de 812 cmc. Am continuat să îmi perfecționez stilul de mers, cam 25 000 de kilometri într-un an.
Toate economiile și timpul meu le-am folosit doar în acest scop. M-am înscris la tot felul de școli de moto, închiriam motocicletele de curse, toate pentru a-mi demonstra că sunt născut să fiu pe motor.După considerabile eforturi financiare, chiar și cu un împrumut la bancă, în 2018 am reușit să îmi cumpăr o motocicletă pregătită de curse”, a declarat motociclistul din Motru.„În prima cursă la care am participat, am reușit un rezultat extraordinar, raportat la experiența mea. Nu a fost o competiție oarecare, ci primul Campionat National SuperStock 1000, difuzat integral de către Telekom Sport România.
Cu o experiență minimă, dar cu o motivație puternică asupra împlinirii visului meu, acela de a-mi demonstra mie și lumii că pot concura la un nivel înalt, nu am terminat doar cursa de 16 ture, o cursă foarte lungă, dar am reușit să ocup o poziție în prima linie a grilei în calificările de sâmbătă, astfel am devansat mulți piloți experimentați. În ziua cursei emoțiile m-au copleșit. Am obținut locul IV, în spatele multiplilor campioni naționali de motociclism viteză: Cătălin Cazacu, Bogdan Vrăjitoru și Ionuț Mistode, fiind cel mai tânăr de pe grilă. Prin acest finish am vrut să demonstrez că orice este posibil dacă ai atitudinea potrivită.
Vreau să susțin cât mai mult mersul pe circuit atât la nivel profesional, cât și la nivel de amator.
Au mai urmat alte două curse, în Grecia, respectiv România, unde am ocupat locurile IV și VI. Între aceste competiții am participat la CAMPIONATUL NAȚIONAL DE MOTOCICLISM VITEZĂ, etapa de EST-EUROPEAN, unde am ocupat, de două ori, locul I”, a precizat tânărul sportiv. Acesta se pregătește acum pentru alte trei curse care se vor desfășura pe MOTORPARK România, în cadrul competiției Moto RC, categoria Superstock 1000, dar și pentru alte două competiții de EST EUROPEAN BMU, desfășurate pe noul circuit TRANSILVANIA MOTORING. Pentru participarea la aceste viitoare competiții, George are nevoie de un sponsor principal, care să îi asigure asistență financiară pentru a putea reprezenta cu mândrie Gorjul și Oltenia la aceste concursuri. George deține una dintre cele mai vechi motociclete din concurs, un Ducati Panigale 1199 din 2012, dar cu toate acestea el reușește să fie la o secundă diferență de primul clasat, Cătălin Cazacu.
ANAMARIA STOICA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.