Gorjul, fruntaş la sancţiuni pentru apeluri false la 112

494

apeluri la 112Statistica pe trimestrul I din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 4.774.528 apeluri. Dintre acestea 25,90 % au fost reale şi 74,10 % false.

Ca urmare a constatărilor făcute de către autorităţile statului, un număr de 904 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancţiuni au fost aplicate în judeţele Gorj, Dâmboviţa, Bucureşti şi Suceava. Precum anul 2010, primul trimestru al lui 2011, a stat sub semnul ţepelor date de gorjenii care au apelat Numărul Unic de Urgenţă 112. În topul judeţelor sancţionate pentru apeluri false la acest număr, se află Gorjul. Astfel, potrivit STS, în luna ianuarie în Gorj s-au aplicat 58 de sancţiuni, în februarie 52, iar în martie 84 de sancţiuni pentru apelare falsă la 112, numărul total al sancţiunilor pe primul trimestru ajungând la 194.

56.547 de apeluri în Gorj

112Pentru primul trimestru al acestui an, judeţul Gorj a adunat 56.547 de apeluri către 112, dintre acestea doar 15.796 au fost reale, iar restul de 40.751 fiind false. Din totalul apelurilor primite la 112, în Gorj, şi transferate către agenţiile de urgenţă, 65,17% dintre solicitări au fost redirecţionate către ambulanţă, 30,77% către poliţie, 3,47% spre Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă şi SMURD, iar cele mai puţine, sub un procent, mai precis 0,60%, către jandarmi. Cât priveşte situaţia din 2010, la nivelul judeţului nostru, din cele 264.482 de apeluri la numărul unic de urgenţă, 188.273 au fost false. Din totalul apelurilor pe anul trecut primite la nivel de judeţ, transferate către serviciile de urgenţă au fost 60,03% către Serviciul Judeţean de Ambulanţă, 37,29% către Inspectoratul de Poliţie Judeţean, 2,35% către SMURD şi ISU şi doar 0,33% către Inspectoratul Judeţean de Jandarmi.

Izabella Molnar

În luna aprilie a anului 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România. Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here