Gorjul are 123 de asistenţi maternali profesionişti

344

La nivelul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj sunt previzionate 160 de posturi de asistent maternal profesionist (AMP). La ora actuală, sunt ocupate 137 de posturi de AMP, 123 de asistenţi fiind activi. Aceştia au în îngrijire 189 de copii.

Pentru a deveni asistent maternal profesionist, o persoană trebuie să adreseze o cerere de evaluare a capacităţii sale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj. Solicitarea va menţiona în mod obligatoriu numărul de copii pentru care solicitantul consideră că poate asigura simultan condiţii optime de îngrijire, grupa de vârstă şi sexul acestora, disponibilitatea de a îngriji copii cu handicap sau dizabilităţi, infectaţi HIV sau bolnavi SIDA. Cererea va cuprinde curriculum vitae al solicitantului, precum şi motivele pentru care doreşte să devină asistent maternal profesionist.
Aproape 190 de copii din judeţul nostru se află la AMP. “La ora actuală, sunt ocupate 137 de posturi de asistenţi maternali profesionişti, 123 de asistenţi fiind activi şi îngrijind 189 de copii. Anul trecut, am avut 28 de solicitări pentru obţinerea atestatului de Asistent Maternal Profesionist şi am eliberat 15 documente. Pentru acest an, avem previzionate 25 de posturi de asistent maternal”, a confirmat directorul general adjunct al DGASPC Gorj, Andrei Dumitru-Mircea. Potrivit reprezentanţilor DGASPC Gorj, un asistent maternal profesionist are un salariu de aproximativ 900 de lei pe lună.

Atribuţiile asistentului maternal profesionist
Asistentul maternal profesionist are următoarele obligaţii privind copiii primiţi în plasament sau încredinţaţi: a) să asigure creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor, în vederea asigurării unei dezvoltări armonioase fizice, psihice, intelectuale şi afective ale acestora; b) să asigure integrarea copiilor în familia sa, aplicându-le un tratament egal cu al celorlalţi membri ai familiei; c) să asigure integrarea copiilor în viaţa socială; d) să contribuie la pregătirea reintegrării copiilor în familia lor naturală sau la integrarea acestora în familia adoptivă, după caz; e) să permită specialiştilor serviciului public specializat pentru protecţia copilului sau organismului privat autorizat supravegherea activităţii sale profesionale şi evaluarea evoluţiei copiilor; f) să asigure continuitatea activităţii desfăşurate şi în perioada efectuării concediului legal de odihnă, cu excepţia cazului în care separarea de copiii plasaţi sau încredinţaţi pentru această perioadă este autorizată de către angajator; g) să păstreze confidenţialitatea informaţiilor pe care le primeşte cu privire la copii.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here