Noul proiect de comunicare electronică între contribuabili, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) şi Ministerul Finanţelor va fi implementat în viitorul apropiat. După implementarea proiectului, gorjenii vor scăpa de timpul pierdut la cozile ghişeelor pentru a-şi plăti taxele şi impozitele. Proiectul care face parte din Ordonanţa 40/2014 este la stadiul în care se urmăreşte stabilirea documentelor ce se vor putea obţine pe cale electronică, fără a necesita prezenţa la sediul finanţelor publice din judeţ.
Deşi încă nu a fost stabilit încă ce formulare vor putea fi obţinute pe această cale şi care va fi procedura de aplicare a proiectului, sistemul on-line va fi de ajutor tuturor contribuabililor, fie persoane fizice, fie juridice. Contribuabilii care depun cereri, înscrisuri sau documente la organul fiscal, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, se identifică în relaţia cu organul fiscal astfel: persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică numai cu certificate digitale calificate; persoanele fizice, altele decât cele prevăzute anterior, se identifică prin intermediul furnizorilor de servicii publice de autentificare electronică autorizaţi potrivit legii sau prin diverse dispozitive.
Conform Articolului 71.1 din Ordonanţă, contribuabilii gorjeni vor putea transmite organului fiscal competent cereri, înscrisuri sau orice alte documente şi prin mijloace electronice de transmitere la distanţă. Rolul acestei măsuri este de a crea posibilitatea comunicării în timp real a declaraţiilor, a cererilor şi a altor documente pe care contribuabilii le depun la organele fiscale, precum şi asigurarea unei procesări mai rapide a acestora, comparativ cu cele depuse în format pe hârtie.
I.M.