Financial Times: Succesul Dacia a încurajat Ford să investească în România

43
fordSuccesul de care se bucură maşinile produse de Dacia, companie deţinută de grupul francez Renault, a contribuit la decizia constructorului auto american Ford de a investi în România, potrivit publicaţiei Financial Times.
Ford a devenit acţionar majoritar la Automobile Craiova în 2007.

Preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat, că Ford va produce anul viitor la Craiova 20-30.000 de maşini Ford Transit Connect. El a spus că varianta pentru pasageri a utilitarei Transit Connect, denumită Ford Turneo Connect, este în planurile Ford pentru Craiova, dar o decizie despre această versiune va putea fi luată în a doua parte a anului viitor.
“Venirea Ford devedeşte că România este un stat cu adevărat industrial”, a declarat directorul general al Dacia, Francois Foumont, citat de publicaţia britanică.
Renault a cumpărat Dacia în 1999, perioadă în care situaţia industriei prelucrătoare din România părea sumbră, iar statul nu reuşea să atragă investiţii străine în volumul de care beneficiau ţări precum Ungaria sau Cehia, notează Financial Times.
Pornind de la premisa că este nevoie de o maşină destinată statelor emergente uşor de întreţinut şi care poate face faţă drumurilor dificile, Renault a decis să producă Logan, un autovehicul cu un preţ de circa 5.000 de euro.
Dacia a salvat industria auto din România, ajungând la o producţie maximă de 1.340 de automobile pe zi, înregistrată anul trecut. Cererea internă s-a diminuat, însă, cu 60% în termeni anuali în al patrulea trimestru din 2008, din cauza crizei economice globale, iar producţia Dacia a fost suspendată pentru mai multe săptămâni. Salvarea a venit sub forma programelor de casare implementate în statele europene occidentale.
Astfel, autorităţile din Germania au decis să acorde prime de 2.500 de euro la casarea unui automobil vechi, pentru cumpărarea unui automobil nou, ţintind prin aceste măsuri sprijinirea sectorului auto naţional.
De aceste prime a beneficiat, surprinzător, Dacia, în condiţiile în care consumatorii au realizat că pot cumpăra un Logan nou la jumătate de preţ. Astfel, cererea pentru automobilele produse de Dacia a crescut în străinătate.
“Circa 85% din producţie este destinată exportului”, a afirmat Foumont.
Germania reprezintă cea mai mare piaţă pentru Dacia, urmată de Franţa şi România. Anul trecut, compania a avut venituri de aproape trei miliarde de euro, sau 2% din Produsul Intern Brut al României.
În ultimii doi ani, România a recuperat o parte din distanţa pe care o avea în anii ’90 în urma statelor mai bogate din centrul Europei în ceea ce priveşte investiţiile.
Financial Times notează că una dintre principalele probleme care frânează dezvoltarea României o reprezintă infrastructura nedezvoltată, cu numai două autostrăzi.
Cu toate acestea, Renault şi Ford au rămas îndeajuns de încrezătoare pentru a investi în continuare.
Astfel, Dacia intenţionează să lanseze în 2010 o versiune 4X4 a Logan şi investeşte 160 de milioane de euro într-un centru de cercetare şi dezvoltare, ceea ce-i va permite să testeze autovehicule în România.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here