Fasolea verde, sănătate din plin !

43

fasole-verdeBeneficiază din plin de această legumă plină de vitamine, care se găseşte în fiecare piaţă. Sănătatea se poate menţine sau chiar îmbunătăţi dacă vom consuma fasole verde datorită conţinutului de oligoelemente, betacaroten, vitamine A, B şi C şi săruri minerale.

Dacă vom mânca regulat fasole verde proaspătă zaharurile nu se vor mai asimila, datorită conţinutului său mare de fibre. Pentru rezultate foarte bune se recomandă curele pe o perioadă de o lună, în care să consumi fasole verde de patru ori pe săptămână. Acest lucru nu e imposibil, deoarece se poate pregăti sub diverse moduri.

Împiedică apariţia osteoporozei

Fiind bogată în vitamina K, fasolea verde menţine sistemul osos în stare bună. Conform unor studii, s-a ajuns la concluzia că la femeile aflate la menopauză şi care consumă alimente cu un procent mare de vitamina K riscul de a face osteoporoză este destul de mic, la fel şi fracturile.

Ţine colesterolul la distanţă

Păstăile de fasole verde au vitamina A, vitamina C, potasiu, magneziu, acizi graşi omega 3, care reduc efectul sclerotic, prin diminuarea procentului de colesterol rău (LDL). Astfel se va împiedica depunerea colesterolului pe vasele de sânge, deci riscul de a face infarct este foarte mic.

Previne apariţia cancerului de colon

Conţinutul bogat de vitamine şi pigmenţii din tecile păstăilor de fasole verde protejează intestinul de cancer. Fibrele alimentare care se găsesc în fasolea verde reduc la jumătate riscul de a face cancer de colon.

Ajută memoria

Vitamina B1 conţinută de fasolea verde este importantă în menţinerea activităţii normale a creierului şi a memoriei, prevenind astfel apariţia maladiei Alzheimer.

Fortifică imunitatea

Prin consumul de fasole verde sistemul imunitar va fi îmbunătăţit. Persoanele predispuse la apariţia infecţiilor sau a afecţiunilor tumorale trebuie să consume cel puţin o dată la două zile o porţie de fasole verde. Cum am mai spus, conţine vitamine şi flavonoide care au un rol benefic de întărirea sistemului imunitar.

Te ajută să elimini surplusul de kilograme

Fasolea verde se recomandă în dietele de slăbire, deoarece creează senzaţia de saţietate. Consumul frecvent de fasole verde stimulează sistemul digestiv, fiind şi un bun diuretic.

Regenerează ficatul

Fasolea verde fiartă sau mâncarea de fasole este excelentă în cazurile de hepatită cronică şi ciroză. Medicii recomandă acestor bolnavi consumul a cel puţin 200 de grame de fasole verde în fiecare zi.

Reglează tensiunea arterială

Magneziul şi potasiul din păstăile de fasolea verde au un rol în tratarea hipertensiunii arteriale. Consumul a 300 de grame de fasole verde pe zi timp de o lună, previne apariţia infarctului sau accidentului vascular cerebral, ce pot apărea în cazurile grave de hipertensiune arterială.

Atenuează crizele de migrenă

Un consum regulat de fasole verde reduce semnificativ frecvenţa crizelor de migrenă.

Astfel, persoanele care suferă de migrenă ar trebui să consume cel puţin de patru ori pe săptămână acest aliment.

Conţinutul de potasiu din fasolea verde reface pancreasul epuizat

Conform unor studii recente, consumul regulat de fasole verde previne litiaza biliară.

Fasolea verde are proprietăţi energizante, fiind un excelent remediu în cazurile de oboseală.

Atenţie !

Persoanele cu litiază renală nu trebuie să consume fasole verde, datorită conţinutului de săruri ale acidului oxalic, acestea fiind interzise în cazul acestei boli.

Cristina Răscol

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here