Exerciţii de evacuare în unităţi şcolare din Târgu-Jiu

347

DSC01432Perfecţionarea modului de înştiinţare-alarmare a elevilor şi a celor cu atribuţii în domeniul situaţiilor de urgenţă, punere în aplicare a planurilor de evacuare, pregătirea specifică a cadrelor cu funcţii de răspundere şi a celor ce asigură prima intervenţie în situaţii de urgenţă, pregătirea cadrelor didactice şi a elevilor în caz de situaţii de urgenţă, asigurarea deprinderilor factorilor de conducere în luarea deciziei şi rezolvarea situaţiilor specifice precum şi însuşirea participanţilor a modului de organizare

şi acţiune în caz de situaţii de urgenţă iată câteva dintre obiectivele ce au generat un complex de exerciţii pentru situaţii specifice concepute de ISU Gorj – Serviciul Pregătire Protecţie şi Educare Preventivă a Populaţiei reprezentat prin şeful său cpt. Bărdulete Cornel şi Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Tg Jiu al cărui conducător în persoana dl. Stamatoiu Ion a colaborat pentru DSC01398detalii cu inspectorul de protecţie civila din cadrul Primăriei mun. Tg Jiu Truşcă Radu.

Cadrul legal al demersurilor efectuate la mai multe unităţi şcolare din mun. Tg Jiu l-a constituit Ordinul Instituţiei Prefectului judeţului Gorj nr. 24 / 2011 prin care este aprobat Planul de Pregătire în domeniul Situaţiilor de Urgenţă pe anul în curs pentru desfăşurarea pregătirii specifice în domeniul a preşcolarilor, elevilor şi studenţilor din jud. Gorj.

Am însoţit echipa mai sus menţionată la Liceul de arte şi muzică Constantin Brăiloiu şi la Şcoala generală Ecaterina Teodoroiu din Tg. Jiu pentru a vedea „pe viu” cum decurg aceste exerciţii şi care este impactul asupra elevilor din cele două unităţi şcolare. Trebuie făcută menţiunea ca în ambele unităţi şcolare a fost simulat un incendiu într-o sală de clasa de la etaj precum şi un cutremur cu magnitudinea de 6 grade Richter. Pentru rezolvarea celor două stări ipotetice de urgenţă a fost anunţat SVSU Tg. Jiu.

Am fost plăcut surprins să constat că procedurile specifice situaţiilor prezentate mai sus erau cunoscute elevilor ce împreună cu profesorii lor au executat exerciţii „ca la carte” în cele două situaţii date ce pot interveni în comunităţile de elevi şi unde într-un caz real numai coordonarea şi cunoaşterea procedurilor de evacuare precum şi de prima intervenţie în caz de incendii pot limita la maxim pierderile materiale şi de vieţi omeneşti. La ambele unităţi şcolare în cadrul bilanţului exerciţiilor au fost aduse observaţii pertinente privind coordonarea şi intervenţia specifică precum şi starea dotărilor specifice pentru prima intervenţie în caz de incendii luându-se pe loc legătura cu furnizorii de astfel de servicii pentru eliminarea cauzelor ce pot periclita o intervenţie reală în caz de incendiu.

La final o altă constatare făcută cu ocazia simulărilor de situaţii de urgenţă în cele două unităţi şcolare. Elevii chiar sunt interesaţi şi pun întrebări despre mijloacele de intervenţie (stingătoare) precum şi despre modalităţsile de prevenire ale unor potenţiale situaţii ce le pot periclita sănătatea sau viaţa. O constatare plăcută ce ne face să credem ca în acest domeniu lucrurile merg spre un făgaş normal.

Mugurel Petrescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here