Eșalonare la plata taxelor pentru firmele afectate de criza COVID-19

1342

Firmele din Gorj care au obligaţii fiscale neachitate ulterior declarării stării de urgenţă pe fondul pandemiei COVID-19 vor putea solicita eşalonarea plăţii acestor sume pe o perioadă de până la 12 luni, fără garanţii şi cu un calendar de rambursare propriu. „Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a elaborat un proiect de ordonanţă de urgenţă prin care se reglementează eşalonarea la plată, în forma simplificată, a obligaţiilor bugetare neachitate în urma crizei COVID-19. Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, pentru obligaţiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgenţă (16 martie), cu condiţia ca debitorii să nu fi înregistrat obligaţii fiscale restante dinainte de starea de urgenţă. Eşalonarea se va acorda în termen de cel mult 5 zile, pe baza unei cereri la care se anexează propunerea de grafic, fără a fi necesară constituirea de garanţii”, au transmis reprezentanții MFP. Cererile de eşalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligaţiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii. În cazul companiilor care fac sau vor face obiectul unui control fiscal, eventuale sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eşalonare, precizează sursa citată. Firmele care beneficiază de eşalonarea la plată a debitelor bugetare restante vor avea obligaţia să achite la zi toate taxele şi impozitele care se vor naşte şi datora după primirea eşalonării. Societățile care vor primi eşalonarea pentru 12 luni nu trebuie să se regăsească în vreuna dintre procedurile de insolvenţă.
I.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here