Dyson – o scurtă istorie a companiei

2789

Dyson este o afacere de familie care rezolvă problemele pe care alții le ignoră. Acest lucru este realizat atât prin știință și inginerie, cât și prin tehnologie și design. Viziunea Dyson este să dezvolte tehnologii de bază, cum ar fi motoare, baterii, roboți, care să permită dezvoltarea unor produse mai performante precum aspiratoare verticale, uscătoare de păr și multe altele. De la originile sale dintr-un mic atelier din zona rurală a Angliei, la Dyson – compania de tehnologie premium cu amprentă globală pe care o știm noi astăzi – a fost o transformare uimitoare, demnă de toată admirația.

Printre durabilitate, experimentare, pasiune pentru rezolvarea problemelor, cele trei valori de bază ale Dyson sunt: unicitatea, autenticitatea și performanța. Dacă ar fi să ne imaginăm că această companie ar fi o persoană, aceasta ar fi caracterizată de o gândire ingenioasă, excelente abilități de muncă în echipă și o dorință permanentă de a se îmbunătăți.

Povestea Dyson este o poveste a unui inventator. Mânat de frustrarea pentru vechiul său aspirator și de pasiunea pentru rezolvarea problemelor, James Dyson a inventat primul aspirator fără sac de schimb. Inițial a vrut să își vândă soluția altor companii, însă nicio firmă nu a vrut să-i cumpere invenția deoarece vânzarea sacilor de schimb era mult prea profitabilă. Așa că James a decis să-și înființeze propria companie și a numit-o Dyson.

„Când l-am lansat, am fost puțin reticenți”, mărturisește fondatorul, care și-a ipotecat casa și și-a folosit economiile de o viață pentru a finanța proiectul. El a pornit de la o idee fără să știe nimic despre business. Nu i-a trebuit mult timp ca să afle cât de inspirată a fost acea primă idee. Unii specialiști compară succesul Dyson cu succesul Apple, deoarece ambele companii au în comun excelența în domeniul tehnologiei și pasiunea pentru un design curat, minimalist. Acesta este, de fapt, avantajul lor competitiv.

Toate brandurile au o personalitate și un ton al vocii pe care le folosesc atunci când comunică cu clienții, angajații și partenerii de afaceri. Brandul Dyson nu face excepție de la această regulă. Dacă ar fi să scanăm mesajele lor de marketing, e-mailurile și chiar și paginile de social media ale companiei Dyson, vom găsi o atitudine care este atentă, ingenioasă și chiar ușor amuzantă.

Pentru a se diferenția de concurență, Dyson s-a folosit de puterea nemuritoare a poveștilor. Pe site-ul companiei apare un videoclip cu povestea brandului. În acel videoclip James Dyson își prezintă inspirația sa de la începuturile modeste companiei și ne poartă prin anii care au urmat. Atitudinea sa nu este nicidecum arogantă sau mândră, ci este cât de poate de modestă și cu picioarele pe pământ.

Toate mărcile de top au nevoie de o identitate vizuală, de ceva care să le facă mai ușor recunoscut și pentru a rămâne în mintea clienților lor. Fără o identitate vizuală solidă, un brand cu greu rezistă. Dyson are o imagine deosebit de puternică. De la culorile strălucitoare folosite pentru produsele sale, la caracteristicile inovatoare pe care le oferă și chiar și logo-ul simplu, dar eficient, identitate lor este prezentă în tot ceea ce fac. Logo-ul cu tipografia clasică face ca Dyson să pară simplu și prietenos, în timp ce contrastul puternic de alb și negru sugerează ideea de inovație și atemporalitate.

Dyson este foarte direct în ceea ce privește mesajele de brand. Se concentrează pe simplitate și inovație, atuuri pe care le prezintă prin sloganuri scurte, dar ușor de reținut. Mesajele sale s-ar putea să nu fie cele mai poetice, dar sunt perfecte pentru a transmite maselor viziunii mărcii.

Dyson este cel mai bine cunoscut pentru aspiratorul vertical pe care îl produce, iar acesta este și astăzi printre cele mai bine vândute produse ale companiei. Piața pentru device-uri pentru case inteligente, cum ar fi un robot aspirator, a înregistrat câștiguri de aproximativ 4,48 miliarde de dolari din vânzări în 2021. Cu toate acestea, Dyson produce multe alte produse, cum ar fi uscătoare de mâini, purificatoare de aer și ventilatoare inovatoare fără lamele.

În 2021 compania Dyson a raportat venituri de 5,7 miliarde de lire sterline, o creștere de aproximativ un miliard față de anul precedent. Piața de consumatori din clasa de mijloc din regiunea Asia-Pacific este în creștere și este considerată a fi sursa principală pentru creșterile veniturilor companiei, astfel că devine din ce în ce mai însemnată pentru afacerea Dyson. Mutarea recentă a sediului central al companiei în Singapore reflectă importanța acestei regiunii pentru perspectivele de viitor ale companiei.

Dyson este lider de piață pe tot ce înseamnă aparate electrocasnice, aspiratoare verticale, purificatoare de aer, ventilatoare și iluminat. Chiar și așa, Dyson caută în permanență să-și extindă oferta de produse. În noiembrie 2020, Dyson a anunțat că va investi aproximativ 3,7 miliarde de dolari pentru a-și dubla gama de produse până în 2025. Acum câțiva ani au încercat să creeze inclusiv o linie de mașini. Din păcate, specialiștii au evaluat soluția de motor electric ca fiind mult prea costisitoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here