DSP Gorj a strâns peste două sute de sesizări

443

dsp facuta de mineSecretariatul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Gorj a fost asaltat de la începutul acestui an şi până în prezent de peste două sute de sesizări venite din partea cetăţenilor.

Mai precis, 235 de petiţii ale cetăţenilor din judeţ au ajuns pe masa personalului de la unitate, fie trimise chiar de cei care fac sesizările, fie redirecţionate de la alte instituţii. “Majoritatea celor care au ceva de reclamat le trimit prin Poştă sau vin direct cu ele la sediu. Doar cinci din totalul sesizărilor primite de la începutul anului au venit în formă electronică, pe e-mail. De asemenea, mai sunt cazuri, când o parte dintre sesizări le primim de la alte instituţii, cum ar fi Garda de Mediu sau Prefectură, deoarece acestea le redirecţionează către noi, neintrând în atribuţiile lor”, a declarat Elena Piţian, purtător de cuvânt al DSP Gorj.

Circa 80% dintre petiţiile şi sesizările ajunse la personalul Direcţiei sunt pe problema nerespectării distanţei între amplasamentele de grupuri sanitare sau între adăposturile de animale. “În cazul acestora le dăm un termen de remediere şi dispunem măsura mutării amplasamentului. Dacă sesizantul revine cu reclamaţia, noi ne mai deplasăm la faţa locului şi îl amendăm”, a precizat Piţian.

20.000 de lei, amendă maximă

O altă categorie de sesizări sunt cele venite pe activitatea desfăşurată de unităţile de alimentaţie publică care nu corespund la condiţiile igienico-sanitare. În cazurile respective, echipa DSP decide la faţa locului dacă se dispune măsura remedierii deficienţelor sau dacă se dă direct amendă, în funcţie de gravitatea cazului. Amenda contravenţională maximă ce poate fi aplicată de reprezentanţii DSP este de 20.000 de lei.

Totodată, 10% din totalul petiţiilor şi sesizărilor ajunse la sediul DSP Gorj din municipiul Târgu-Jiu se dovedesc a fi total false sau neîntemeiate în urma controalelor la faţa locului făcute de angajaţii instituţiei. “Există şi multe răutăţi umane, care, cel mai adesea vin de la vecinii care ajung la a se sesiza unul pe celălalt în urma unei banale altercaţii. Am avut şi cazuri în care s-au reclamat părinţi cu copii, neînţelegerile din rândul familiei ajungând pe masa noastră”, a mai spus purtătorul de cuvânt al DSP Gorj.

Termenul maxim de rezolvare al unei petiţii ajunse la sediul DSP Gorj este de 30 de zile, însă dacă reprezentanţii trebuie să se deplaseze în teren într-o localitate mai îndepărtată, soluţionarea poate întârzia.

Izabella Molnar

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here