Dotări insuficiente pentru serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă din Gorj

560

Serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă din judeţul Gorj se confruntă cu o serie de probleme şi neajunsuri, printre care se numără dotarea insuficientă specifică tipurilor de riscuri identificate la nivelul localităţilor, dar şi lipsa compensaţiilor în bani pentru timpul efectiv de lucru prestat la intervenţii şi la celelalte activităţi prevăzute în programul serviciului de urgenţă voluntar.

Serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă se constituie în comune, oraşe şi municipii, în subordinea consiliilor locale. Ele sunt încadrate atât cu personal voluntar, cât şi cu personal angajat. La nivelul judeţului Gorj sunt constituite 70 de servicii voluntare pentru situaţii de urgenţă, din care 11 sunt dotate cu autospeciale pentru stins incendii. Serviciile private pentru situaţii de urgenţă se constituie în cadrul operatorilor economici şi instituţiilor publice, ca servicii proprii şi ca societăţi comerciale prestatoare de servicii. La nivelul judeţului Gorj sunt constituite 11 servicii private pentru situaţii de urgenţă, din care nouă sunt dotate cu autospeciale pentru stins incendii. Scopul constituirii acestor servicii este acela de a asigura prima intervenţie în situaţii de urgenţă. La nivelul judeţului nostru, serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă se confruntă însă cu o serie de probleme şi neajunsuri, provocate de lipsa fondurilor. „Dacă ar fi să amintim cele mai importante şi apăsătoare probleme cu care se confruntă majoritatea serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, acestea ar fi: neîncadrarea pe funcţia de şef serviciu cu personal angajat strict pe situaţii de urgenţă; dotarea insuficientă specifică tipurilor de riscuri identificate la nivelul localităţilor; neîncheierea contractelor şi neasigurarea drepturilor de voluntariat; lipsa compensaţiilor în bani pentru timpul efectiv de lucru prestat la intervenţii şi la celelalte activităţi prevăzute în programul serviciului de urgenţă voluntar. Majoritatea consiliilor locale invocă lipsa fondurilor financiare în vederea realizării acestor neajunsuri”, a declarat Mr. Augustin Malacu, reprezentant al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Gorj.

Peste 40 de intervenţii în 2014
În ciuda faptului că se confruntă cu o serie de probleme şi neajunsuri, serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă au participat pe parcursul anului 2014, până în prezent, pe teritoriul judeţului Gorj, la 41 intervenţii în cooperare cu serviciile profesioniste şi cu serviciile private pentru situaţii de urgenţă şi la 3 intervenţii singure şi în cooperare cu serviciile private pentru situaţii de urgenţă. „Derularea intervenţiei se face gradual, astfel: alarmarea serviciului voluntar, concomitent cu anunţarea/alertarea structurilor profesioniste de intervenţie ale inspectoratului pentru situaţii de urgenţa judeţean, precum şi a serviciului privat/voluntar cu care s-a încheiat un contract/o convenţie de intervenţie; intervenţia propriu-zisă efectuată de serviciile voluntare; sprijinul acordat intervenţiei (în tehnică şi personal specializat) de către serviciul privat/voluntar cu care s-a încheiat un contract/o convenţie de intervenţie; sprijinul acordat intervenţiei (în tehnică şi personal specializat) de către structurile profesioniste. Serviciul de urgenţă voluntar solicită în sprijin intervenţia serviciilor de urgenţă private şi a celor voluntare cu care a încheiat contracte/convenţii de intervenţie sau, după caz, a serviciilor de urgenţă profesioniste, ori de cate ori amploarea situaţiei de urgenţă depăşeşte capacitatea de răspuns a acestuia”, a precizat Mr. Augustin Malacu.
Roxana Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here