Guvernul a adoptat săptămâna trecută o hotărâre care introduce noi măsuri de simplificare în asistenţa socială, dar şi o serie de corecţii. Astfel, pentru obţinerea venitului minim garantat (VMG) şi a alocaţiei pentru susţinerea familiei (ASF), în situaţia în care persoana sau familia întruneşte toate condiţiile de eligibilitate, inclusiv pentru obţinerea ajutorului pentru încălzirea locuinţei (dosarul se depune în perioada sezonului rece, respectiv 1 noiembrie-31 martie), solicitantul va depune un singur dosar. Documentele depuse iniţial pentru unul dintre beneficii se iau în considerare şi pentru solicitarea ulterioară a celorlalte măsuri de sprijin. Mai exact, dacă iniţial se stabileşte dreptul la venit minim garantat şi ulterior apare un copil în familie şi se solicită alocaţia pentru susţinerea familiei, nu va mai fi necesară întocmirea unui nou dosar.
Prin noile măsuri adoptate de Guvern se renunţă şi la cerinţa depunerii de către beneficiar, din 3 în 3 luni, a unei declaraţii pe propria răspundere şi a documentelor justificative care să ateste menţinerea condiţiilor de acordare. Aceasta era o reglementare suplimentară, având în vedere că beneficiarul era oricum obligat să comunice în scris primarului modificările intervenite în componenţa familiei şi a veniturilor acesteia. În cazul drepturilor suspendate, acestea se vor acorda din oficiu în luna următoare, dacă din verificările efectuate de inspectorii sociali nu rezultă situaţii de modificare sau încetare a acestora. În prezent, pentru reluarea plăţii este necesară depunerea unei noi cereri. Totodată, pentru evitarea fraudelor şi erorilor, organul central fiscal de pe raza teritorială va verifica informaţiile despre venituri, declarate de persoană sau familie şi va comunica primăriilor rezultatele verificării.
I.M.