Dosar penal cu 9 inculpați pentru modernizarea Transalpina

805

Patronul Romstrade, Nelu Iordache, a fost trimis în judecată la sfârșitul săptămânii trecute de către DNA într-un nou dosar de corupție, alături de el fiind inculpați și mai mulți foști șefi de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova, printre aceștia aflându-se și Ion Dina, fostul șef al Secției Drumurilor Naționale Gorj. Dina a fost diriginte de șantier la lucrările efectuate pentru Transalpina, procurorii anticorupție susținând că, de fapt, s-a plătit mult mai mult decât s-a făcut pe munte pentru a avea șoseaua pe care ne-o dorim cu toții.
Și pentru că lungimea șoselei este de 184 de kilometri, valoarea investiției fiind una uriașă, Iordache a fost sigur că dacă îi convinge pe șefii de la Craiova să-i plătească mai mult decât execută nu va ști nimeni astfel de „amănunte”. Procurorii DNA au aflat însă la timp cam ce se întâmpla în vârful muntelui și în 8 aprilie 2010 au aranjat în așa fel lucrurile încât cei de la Craiova să afle că șeful cel mare al CNADNR vine în vizită pe Transalpina în două săptămâni. Conform rechizitoriului, imediat pe munte a fost suplimentat numărul muncitorilor și vreme de două săptămâni aceștia au încercat să execute lucrările care erau deja plătite de o jumătate de an, nereușind să recupereze decalajul respectiv, urmele acestui decalaj fiind vizibile și azi pentru orice șofer care trece pe acolo și dă cu mașina în denivelările care au apărut deja pe șosea, mai ales la podețe.
ranca (3)“Din probele administrate în cauză a rezultat că în perioada august 2009 – iunie 2010, Dina Ion şi Tudor Marin, diriginţi de şantier, Panduru Luchian Toma, responsabil cu derularea contractului, Radu Mihai Adrian, şef departament, Radu Ştefan, şef birou, Şerban Constantin şi Brânaru Ştefan, directori, toţi angajaţi ai D.R.D.P. Craiova, au certificat/vizat, în vederea decontării, situaţii de lucrări fictive/neexecutate şi materiale care figurau că au fost achiziţionate, încălcându-şi astfel atribuţiile şi sarcinile de serviciu. Conform contractului, verificarea existenţei obligaţiei de plată se realizează prin verificarea documentelor justificative din care să rezulte pretenţia S.C. ROMSTRADE S.R.L, precum şi realitatea „serviciului efectuat” (bunurile au fost livrate, lucrările executate şi serviciile prestate).
Documentele care atestă bunurile livrate, lucrările executate şi serviciile prestate sau din care reies obligaţii de plată certe, se vizează pentru “bun de plată” de către persoanele nominalizate prin decizie, în cazul de față reprezentanții D.R.D.P. Craiova, inculpați în cauză”, precizează DNA.
Prejudiciul calculat de anchetatori în cazul Transalpina este de circa 23 de milioane de lei, banii fiind recuperați însă pe parcursul anchetei, cercetările fiind făcute în perioada în care Nelu Iordache era în arest preventiv pentru o afacere similară pe care a derulat-o la autostrada Timișoara – Arad, nefinalizată nici ea până în prezent.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.