Doar trei medii de 10 la simularea Evaluării Naţionale

569

Rezultatele simulării la Evaluarea Naţională afişate săptămâna trecută au arătat că doar 53,81% dintre elevii gorjeni sunt suficienţi de pregătiţi în acest moment pentru a promova examenul. Asta nu înseamnă însă că nu s-au înregistrat şi medii de 10. Mai exact, potrivit informaţiilor oferite de Inspectoratul Şcolar Judeţean Gorj, trei elevi au reuşit să obţină media 10 la simularea Evaluării Naţionale.

În mod surprinzător, cele mai multe note de 10 au fost obţinute la disciplina Matematică, disciplină la care s-a  înregistrat şi cel mai mic procent de promovabilitate – 33,9%. La aceeaşi disciplină, 415 elevi au obţinut note între 1 şi 1,99, lucrărilor altor 638 de elevi au fost notate cu note între 2 şi 2,99, 726 de elevi au obţinut note între 3 şi 3.99 iar 668 au primit note între 4 şi 4.99. Doar 1256 de elevi au reuşit să obţină note peste 5 la Matematică: 511 note între 5 şi 5,99, 302 note între 6 şi 6,99, 176 de note între 7 şi 7,99, 134 de note între 8 şi 8,99, 112 note între 9 şi 9,99 şi 21 de note de 10. Alte şapte note de 10 au fost obţinute la disciplina Limba română, disciplină la care procentul de promovabilitate a fost de 73,42%. La aceeaşi disciplină, au mai fost înregistrate 149 de note între 1 şi 1,99, 199 de note între 2 şi 2,99, 300 de note între 3 şi 3,99, 337 de note între 4 şi 4,99, 544 de note între 5 şi 5,99, 547 de note între 6 şi 6,99, 592 de note între 7 şi 7,99, 652 de note între 8 şi 8,99 şi 379 de note între 9 şi 9,99.

Peste o sută de medii sub 2
Pe tranşe de medii, situaţia se prezintă astfel: 184 medii între 1 şi 1,99, 337 medii între 2 şi 2,99, 522 medii între 3 şi 3,99, 664 medii între 4 şi 4,99, 682 medii între 5 şi 5,99, 565 medii între 6 şi 6,99, 389 medii între 7 şi 7,99, 223 medii între 8 şi 8,99, 127 medii între 9 şi 9,99 şi trei medii de 10. Rata de promovabilitate este de 53,81%. Ca urmare a situaţiei înregistrate, conducerea MEN a decis adoptarea mai multor măsuri de remediere a situaţiei, care urmează să fie aplicate, pe verticală, la nivelul fiecărui judeţ. Astfel, inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli şi vor aduce la cunoştinţa acestora măsurile dispuse de MEN şi, după caz, a celor adoptate la nivel local. De asemenea, inspectoratele vor monitoriza implementarea acestora. La nivelul şcolii, va fi analizată situaţia şi se vor lua măsurile impuse de MEN, dar şi alte măsuri suplimentare pentru pregătirea elevilor, acolo unde şcoala consideră necesar. Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor, în cadrul şedinţelor cu părinţii. Tot atunci, li se vor prezenta soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte. Lucrările fiecărui elev vor fi analizate la nivelul clasei, pentru a se identifica punctele slabe şi, în consecinţă, pentru a putea corecta neajunsurile înregistrate. Totodată, se vor efectua ore de pregătire pentru examinarea naţională din vară.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here