Din cauza crizei – Gospodinele din Gorj cumpără tacâmuri şi măruntaie

347

pagina 8Criza economică, acutizată de majorarea TVA-ului la 24%, i-a determinat pe gorjeni să se reorienteze în privinţa coşului de cumpărături. Dacă până nu demult ei mergeau în magazinele alimentare sau în supermarket – uri şi achiziţionau pentru consumul propriu numai produse de bună calitate, acum ezită să

mai bage mâna în buzunar pentru cărnuri fine şi preferă soluţii de criză. Printre acestea se află tacâmurile şi măruntaiele sau produsele vrac.

Înaintea crizei economice, dar mai ales până la momentul creşterii preţurilor, cauzată de majorarea taxei pe valoare adăugată, gorjenii cumpărau măruntaie şi tacâmuri numai pentru câini. Iată că acum oamenii simpli s-au trezit puşi în situaţia de a cumpăra pentru ei înşişi astfel de produse din care îşi prepară ciorbe şi tocăniţe.

Preţul schimbă gustul

Faptul că gorjenii cumpără tacâmuri şi măruntaie, nu este ceva nemaiîntâlnit. În toată ţara s-a remarcat acest fenomen, care este pus strict pe seama crizei, preţurilor mari şi lipsei banilor. „Nu că nu mi-ar plăcea să mai cumpăr un pui, de exemplu, sau ceafă de porc, dar nu îmi mai permit. Gândiţi-vă că banii pe care i-aş da pe un pui îmi ajung să cumpăr tacâmuri şi legumele pentru ciorbă, plus ceva pentru felul doi. Am luat aici spinări de pui cu aripi, pe care am dat 4 lei şi nişte limbă de vită de 6 lei. Pe un pui aş fi dat peste 10 lei si nu reuşeam să prepar volumul de mâncare pe care îl voi face din ce am acum în plasă”, ne-a explicat o pensionară din Târgu-Jiu.

Produsele de criză, mereu proaspete

Avantajul produselor de criză, indiferent că vorbim despre tacâmuri, sau mărfuri cumpărate la bucată, este acela că ele sunt mereu proaspete. Explicaţia este simplă: având preţuri bune, ele se vând rapid şi nu apucă să se învechească pe rafturile magazinelor, sau pe tarabele pieţelor. Astfel, există garanţia prospeţimii produsului cumpărat cu bani puţini.

Magazinele se adaptează crizei

Proprietarii punctelor alimentare unde se comercializează asemenea produse s–au adaptat crizei şi nevoilor cumpărătorilor.

Viorel A., patronul unui magazin alimentar a spus că: „oamenii, efectiv ne solicită să aducem tacâmuri, aripioare, spinări de pui, sau ficăţei. Se vinde foarte bine marfa care se dă la bucată; am întâlnit adesea cazuri când s-a cumpărat doar o pulpă de pui, sau un morcov şi aşa mai departe.

Situaţia este grea pentru toată lumea, de aceea noi înţelegem clienţii şi încercăm să ne adaptăm cerinţelor acestora.”

Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here