Deschiderea noului an școlar, într-un haos total

1252

Aproape în întregul ei, omenirea este lovită la acest început de sec. XXI de o cumplită pandemie virotică, cu multe milioane de oameni infectați și decedați, iar după cum se răspândește pretutindeni pe Glob acest ucigător Covid-19, timp în care știința medicală încă nu s-a reușit să fi descoperit antidotul la acest coronavirus, se vede treaba, spre disperarea miliardelor de oameni ai acestei planete, că nu vom scăpa prea curând de o astfel de nenorocire, cu urmări evident dezastruoase pentru tot ceea ce înseamnă ființa umană și întregul ei mediu de viață și activitate. Și România este parte din acest fenomen epidemic sinistru, mai mult decât atât, gradul de infectare și de mortalitate depășind constant media europeană. Ceea ce nu dovedește altceva decât să scoatem în evidență, din păcate, și incapacitatea, bâlbâiala autorităților statului român în gestionarea și diminuarea gravelor efecte ale acestui virus extrem de periculos pentru populație.
Iar sistemul de învățământ este la rândul său grav afectat, recunoscând fără îndoială influența nefastă a pandemiei cu pricina asupra întregului proces instructiv-educativ, dar în egală măsură vina guvernanților care nu au găsit cele mai bune soluții și condiții pentru contracararea pe cât ar fi fost posibilă a acestei crunte maladii. Și au avut
suficient timp la dispoziție să creeze un cadru adecvat deschiderii noului an școlar, condiții acceptabile, atât materiale, cât și sanitare în unitățile de învățământ, vizându-se, în primul rând, sănătatea fizică, psihologică și spirituală a elevilor și cadrelor didactice, a părinților și comunităților locale. Numai că nu s-au obosit și deci nu a fost să fie, pentru că la nivelul actualului guvern și mai ales al Ministerului Educației, mai mult au fost mimate preocupările cu tot felul de promisiuni, anume că începerea anului școlar se va desfășura pe un făgaș cât de cât în chip natural, în condiții de siguranță și nediscriminatorii. Or, într-o astfel de situație extrem de dificilă era prioritar efortul financiar care să sprijine până la cele mai mici și imprevizibile necesități sistemul educativ, pregătindu-l pe fond la condițiile de pandemie. În același timp s-a simțit nevoia urgentă de norme metodologice clare în desfășurarea procesului de învățământ la toate nivelurile de pregătire școlară, dar și o instruire intensivă, adaptată la noile condiții de predare-învățare, a întregului personal didactic pe cele trei scenarii și variante, impuse, fără niciun fel de îndoială, într-un mod arbitrar, nedemocratic de către așa-zișii specialiști ai acestui guvern incapabil și iresponsabil.
Așadar, după 5-6 luni, cu tolba plină de promisiuni, care de fapt aveau să fie niște minciuni sfruntate, autoritățile guvernamentale nu au făcut altceva decât demagogie politică, lăsând în cele din urmă responsabilitatea pe seama comunităților locale și directorilor de unități școlare, aruncând doar pe ici pe colo puține resurse financiare, mai ales spre localitățile cu primari liberali. În plus, este de-a dreptul condamnabilă atitudinea sfidătoare a ministrului Educației și a unor secretari de stat din acest minister, care în loc să fie în prima linie în preajma deschiderii anului școlar, au preferat să servească interese politice meschine, activând nemijlocit în campania electorală. Și atunci cum poți să califici astfel de personaje înscăunate pe înalte funcții publice nu pe competențe, ci tot după criterii politice dubioase, ori să ne mai mirăm de astfel de gesturi incalificabile ale căror urmări, cu măsuri hazardate și invalidate de viață, produc mari necazuri, în cazul de față procesului de învățământ și pregătirii acestor generații de copii, pentru pregătirea și integrarea lor profesională, civică și morală în societate și într-o lume civilizată? Chiar și mai mult, acest guvern, nu doar iresponsabil și gogoman, dovedește și rea-credință, refuzând parteneriatul și dialogul cu asociațiile de elevi și părinți, cu sindicatele din învățământ, sau cu alte organizații, bunăoară constituite după modelul ,,Salvați Copiii României”, ș.a.m.d. Sau dacă cumva o mai fac din când în când, de ,,ochii lumii”, nu țin cont de doleanțele acestora, de propunerile și soluțiile exprimate în folosul bunului mers al sistemului de învățământ. Iar cea mai elocventă dovadă este acum haosul din marea majoritate a unităților școlare, unde reîntoarcerea elevilor la cursuri s-a făcut în condiții de nesiguranță sanitară, cu săli de clasă nepregătite a împiedica incidența de infectare a elevilor, pentru ca doar după două săptămâni de școală să asistăm la îmbolnăviri în lanț ale elevilor și personalului didactic.
De asemenea, a început școala și aproape jumătate (47%) dintre elevii români nu au acces la educația online, după cum mai mult de 30% din școli nu dispun de condițiile minime de igienă, cu acces la apă curentă, canalizare etc., cu atât mai gravă devenind situația în raport de evoluția acestui virus pandemic, dar și a lipsei de asistență medicală, de psihologi și consilieri în marea majoritate a unităților școlare din țară. Nu în ultimul rând, copiii sunt lipsiți de manuale școlare, cu atât mai revoltător în cazul elevilor din clasele VIII-a și a XII-a, care vor susține examenele de evaluare națională și bacalaureatul. Iar incompetența și batjocura celor din Ministerul Educației devin și mai vizibile de vreme ce nici până acum nu dau semene concrete a fi luat măsurile necesare rezolvării urgente a problemelor legate de aprovizionarea școlilor cu manuale și nici să grăbească procesul de dotare și digitalizare pentru toți elevii, în special pentru cei din mediul rural unde situația este dezastruoasă. Mai exact, în România se încalcă drepturile tuturor copiilor la învățătură și educație, o prevedere constituțională garantată, ar încălca într-un mod grosolan de către acești guvernanți incapabili, cu reculuri repetate în activitate și evident cu măsuri luate anapoda și invalidate de viață, de rezultatele în instruirea și educarea elevilor care nu pot să fie decât foarte slabe. Cu atât mai grav în acest haos generalizat, provocat de către acest guvern bâlbâit și dezamăgitor, încât atrage mari necazuri și valuri, valuri de infectări în sistem, închideri de școli și pe ici pe colo ceva cursuri de predare-hibrid și online care alungă în extremis varianta cea mai bună, aceia în care educația se face față în față – elevi și cadre didactice, emanând reciproc sentiment de respect și căldură umană.
Și, din păcate, este cale lungă până când școala românească va intra în firescul ei, în normalitate, iar până atunci (când, oare?), copiii țării sunt puși de cei care-i umilesc și-i supun la rele tratamente printr-un circ politic și un camuflaj idiot, al cărui scop electoral dement denaturează tot ceea ce înseamnă umanizare, terorizând populația de vârsta școlară. Chiar să mergem mai departe, fiind de-a dreptul năuciți să-i asculți trăznăile ,,imperatorului“ Iohannis, care dintr-o obsesie bolnăvicioasă pentru incompetenții săi de la guvernare, spune că deschiderea acestui an școlar a fost un succes(?!) Atunci la ce să te mai aștepți, decât că ori este un iresponsabil, ori suferă de oarece boală care îl rupe de realitate. De altfel, trece timpul și președintele K.W. Iohannis ne dovedește că este pe lângă interesele românilor, bunăoară, amintindu-ne aici și de cele două împotriviri ale sale pentru care nu va putea să fie iertat de către români, anume, blocarea legilor adoptate de către Parlamentul României, însemnând pentru națiunea română declararea în calendarul sărbătorilor naționale – 4 iunie – Ziua Trianonului și pe de altă parte, legea prin care Avram Iancu urma să fie declarat la rândul său – Erou Național. Și exemple de acest fel pot continua, acest cârcotelnic președinte dovedindu-ne a fi de fapt un opozant al intereselor noastre naționale.
Dar să revenim la starea de haos din sistemul de învățământ, întrucât trebuie mereu tras semnalul de alarmă la consecințele grave provocate elevilor și cadrelor didactice, pentru care guvernul aflat în funcție se face, în primul rând, răspunzător în fața întregii națiuni și de ce nu, acuzat în fața justiției de rele intenții și tratamente. Anume, știu acești incapabili de fapte bune și că acei conducători care nu-și apără copiii, națiunea este pierdută? Să meargă prin școlile din țară și să vadă cu ochii lor dezastrul, modul chinuitor în care se desfășoară procesul de învățământ, copiii și cadrele didactice cu măștile sufocante pe căile respiratorii, cu pungile la purtător să aibă unde să strănute unii
sau alții, dar și cu poliția pe la ușile școlilor, suflându-le la copii în ceafă, dacă cumva ar încerca să respire pe furiș, ș.a.m.d. Altfel spus, este de-a dreptul revoltător să-i mai vezi pe copii terorizați și parcă băgați în niște spații semideschise delimitate cu plexiglas, semănând mai degrabă cu niște mici lagăre de reeducare, pentru că oricum, prin astfel de idei și reguli neghioabe ale autorităților aplicate copiilor, luându-le astfel libertatea, numai ore și învățătură nu se face, în schimb amplifică și mai mult haosul din școli și cresc în valuri infectările în unitățile de învățământ. Practic, asistăm în cele peste 6000 de școli din România la ceea ce, dincolo de efectele acestei pandemii înspăimântătoare, dar evident și ale regulilor imbecile impuse de către acest condamnabil guvern liberal, înseamnă până la urmă o dictatură și un coșmar pentru elevi și educatori, de asemenea, la marile îngrijorări ale părinților și familiilor acestora, simțindu-se la tot pasul o stare de teamă și anxietate intensă. Și până la urmă se pot deduce și chiar vedea, nu doar incapabilitatea autorităților de a găsi soluții pentru protejarea sănătății și vieții copiilor și până la urmă a întregii populații, dar și reaua-credință, abuzând neamul românesc și cu intenția de a-l transforma într-un popor fără conștiință, curaj și ripostă contra șirului de sfidări, abuzuri și nedreptăți a celor care conduc și guvernează astăzi atât de jalnic și dezastruos România.
Așadar, aceasta este România și rânduielile ei la acest început de sec. XXI și astfel de năpaste căzute pe capul educației și vieții copiilor noștri, acum la începerea acestui an școlar. Este, dacă vreți și un alt semnal autentic ca democrația și statul de drept a intrat într-o agonie prelungită, iar singura preocupare a tandemului aflat astăzi la frâiele puterii în această țară, aș îndrăzi s-o spun, este doar instaurarea, peste capul și vrerea românilor a unui nou dictator, a unui nou partid unic într-un stat de tip securist. Și nu întâmplător afirm acest lucru, bazându-mă, legat inclusiv de brambureala voită pe care au creat-o în sistemul de învățământ. Or acum, când în România totul merge pe dos, când peste 800000 dintre elevii țării nu au acces la internet, alte zeci și zeci de mii de copii nevoiași au început școala fără tablete și alte necesități promise de către guvernul liberal, atunci ce se poate urmări decât îndobitocirea tinerilor, inclusiv un atentat la siguranța națională? Și încă o dovadă în această privință și anume, s-au cheltuit sume imense pentru ca secțiile de votare să fie dotate cu peste 230000 de tablete, la fel măști, mănuși, dezinfectanți și alte cheltuieli necesare, dar, așa cum mai spuneam, pentru elevi și personalul didactic? Atunci ce se mai poate spune și anume că totul este deliberat, îndreptându-ne spre un haos și un dezastru total care deja a cuprins societatea românească?! Acum, astfel de diriguitori incapabili și grețoși, dar infatuați, nerușinați și plini de tupeu prin modul incalificabil de a se comporta, mai cu seamă în relațiile socio-umane, încă mai au nesimțirea să îndemne poporimea să meargă cu botnița pe figură și să-i voteze, pentru ca apoi, s-o umilească ca stăpâni peste această nefericită țară? Oare, astfel de conducători și guvernanți își doresc încă românii? DEȘTEAPTĂ-TE, ROMÂNE!
PROF. VASILE IROD

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here