Reprezentanții IPJ Gorj au luat, ieri, o nouă măsură pentru a evita extinderea noului coronavirus. De această dată s-a dispus modificarea programului privind eliberarea certificatelor de cazier judiciar și a adeverințelor de integritate comportamentală. „Doar pentru motive temeinic fundamentate ce urmează a fi menționate pe cerere, urmează a fi soluționate cererile pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar/adeverințelor de integritate comportamentală primite prin email sau ghişeu, conform programului stabilit, afişat pe pagina de internet a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Gorj. Pentru punerea în aplicare a articolului 1 din Ordonanţa Militară nr. 3 din 24.03.2020 vă informăm că prezentarea cetățenilor la ghișeul de eliberare a certificatelor de cazier judiciar se va realiza numai după ridicarea interdicţiilor instituite, în cazul cererilor depuse pentru care nu se justifică urgenţa ridicării documentului. Facem apel la cetățeni de a da dovadă de înțelegere, responsabilitate și de a respecta cu strictețe măsurile impuse de autorităţi. Abaterea de la măsurile impuse poate antrena riscuri majore, periclitând siguranța şi sănătatea cetățenilor”, se precizează într-un comunicat al IPJ Gorj.
Reprezentanții instituției au anunțat că „se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență”, inclusiv a certificatelor de cazier judiciar. Pe perioada stării de urgență, termenele legale stabilite pentru soluționarea solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informații de interes public, precum și a petițiilor se dublează.
„Facem apel către cetățeni ca prezentarea la ghișeul de relații cu publicul să se realizeze numai în situații urgente, când certificatul de cazier judiciar/de integritate comportamentală este absolut necesar, iar obținerea acestuia nu poate fi amânată până la stabilizarea situației”, se mai precizează în comunicatul de presă.